Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupila jsem vinotéku Caso WineDuett 21 přes Levné elektro, po týdnu používání přestala fungovat. Levné elekro skončilo,reklamaci po infu na webu jsem se snažila uplatnit na Datart, ale tam mi sdělili, že se touto značkou nezabývají.Doporučili mi brněnský servis, tam mi bohužel sdělili, že se tímto výrobkem také nezabývají. Psala jsem i na servis do Německa na Caso germany, ale doposud se mi neozvali.
vinotéku Caso WineDuett 21
Prosím o vyreklamování výrobku. Nejlépe vyměnit za druhý.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen vadné zboží reklamovat u prodávajícího, u kterého byla věc zakoupena, případně v jeho provozovně, kde to dovoluje povaha prodávaného sortimentu, nebo v sídle obchodníka či na obvyklém místě jeho podnikání. Pokud to má kupující blíže do záručního servisu, který je uveden v potvrzení či v záručním listu, může se pak obrátit i tam. Servis musí rovněž provést opravu ve stejné lhůtě, jako by to podle zákona musel udělat prodejce.
Podle § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, reklamace musí být prodávajícím vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy, kdy má spotřebitel právo od kupní smlouvy ve smyslu § 2002 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, odstoupit. Přestože se prodejce nachází nyní v komplikované situaci, nemůže jít tato skutečnost k tíži spotřebitele. Proto argument ze strany prodejce, že je nutné vyčkat na postup finanční správy, je pochopitelný, avšak v rámci smluvního vztahu s kupujícím neoprávněný.
Odstoupení od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace ve lhůtě doporučujeme zaslat prodávajícímu písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. K jeho formulaci je možné využít tento volně dostupný vzor: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.