Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na e-shopu ČD jsem zakoiupil jizdenku na dva jízdní úseky. Jeden jsem obratem postupem uvedeným na e-shopu vrátil. Místo, aby vrátili peníze obratem, vzali si 30-denní hlůtu na zhodnocení mojí žádosti. Dnes mi bez podpisu poslali e-mailem níže uvedení sdělení. Na okolnost nějaké poplatku při rušení části jízdenky nikde neupozorňují, asi bych se rozmyslel jinak, kdybych to věděl, služba nebyla čerpána, jízdenka byla prodána až na následující den, tudíž podle pravidel o nákupu na e-shopech by měli vrátit celou částku. Dopravce nemůže svými vnitřními předpisy překračovat obecná ustanovení zákona o ochtraně spotřebitele.
Petr PROKOP
---------------------------
Vážený zákazníku,
na základě Vámi uplatněného práva z přepravní smlouvy ze dne 2.7.2016, k dokladu *6438-102, Vám sdělujeme, že v souladu s ustanovením Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu, Vám nevzniká nárok na výplatu návratku.
Podle SPPO čl. 272 Pokud cestující požaduje vyplacení návratku uznané částky v hotovosti nebo na svůj bankovní účet, od uznané částky se vždy odečte srážka zaokrouhlená na celé koruny matematicky k nejbližší platné nominální hodnotě zákonných peněz v oběhu.
Ve Vašem případě byla výše srážky vyšší než cena jízdenky (vypočítaného návratku).
Mrzí nás, že Vám nezasíláme vyjádření pozitivního charakteru. Přesto věříme, že výše uvedené ustanovení přijmete s pochopením, a že i nadále budete služeb naší společnosti využívat k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
České dráhy, a.s.
Národní dopravce
jízdenka ČD zakoupeno na e-shopu 2.7.2016, den platnosti 3.7.2016
Vrácení celého jízdného z důvodu odstoupení od poskytnuté smlouvy o přepravě (jízdenka nebyla čerpána) zrušena byla před dnem platnosti.
Na sdělení o odmítnutí vrátit jízdné není uvedena odpovědná osoba, žádné vyúčtování, kontaktní spojení, na zaslaný email nelze odpovědět, je nedoručitelný. Jediné, co uvádějí je obecná zpoplatněná linka 840, normální pevnou linku 2XX pro Prahu, ze které lze volat v rámci tarifu všech tří operátorů, neuvádějí.
|
Tweet |
Před podáním objednávky musí být při použití elektronických prostředků spotřebiteli umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky vložil.
Po uzavření smlouvy již spotřebitel v souladu s § 1837 písm. j) občanského zákoníku nemůže odstoupit od smlouvy o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu. V případě nákupu jízdenek přes internet právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů neplatí. Jedná se o výjimku, která je uvedena v § 1840 písm. h) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Podnikatel si tedy může podmínky vrácení peněz za nevyužitou jízdenku stanovit ve svých smluvních podmínkách. Podle přepravních podmínek Českých drah lze z nevyužitého jízdného strhnout až 50% jeho ceny, nejméně však 100 Kč.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.