Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#11597Nesouhlas při záruční opravě mobilního telefonu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2016, před 8 lety

Ivan Malík

Znění stížnosti

Na prodejním místě společnosti O2, OC Nový Smíchov, Plzeňská 233/8, 150 00 Praha 5, byla dne 30.6.2016, podána žádost o servisní záruční opravu mobilního telefonu (dále jen MT)Samsung Core Prime z důvodu jeho nefunkčnosti. Nefunkčnost telefonu spočívala v tom, že nejde zapnout. K tomuto Vám sděluji následující:
Uvedený MT, byl zakoupen na prodejním místě O2 Příbram dne 25.3.2015, faktura č. 5044870515 a tento mobilní telefon byl zakoupen úplně nový, zalitý ve fólii a tudíž nepoužitý. Majitelce (dceři) MT upadl cca měsíc po zakoupení a došlo k poškození horní části pravého rohu dotykového skla, avšak toto poškození nemělo na funkčnost telefonu žádný vliv. Vada na přístroji se projevila v posledních dvou měsících, tj. počátkem května 2016, což je něco málo po roce od zakoupení. Začal kolísat výkon telefonu a mizet obraz, což se projevovalo bílými podélnými pruhy ve středu obrazovky displeje LCD. Do dne podání žádosti o opravu šlo řešit závadu MT restartováním, ale nakonec nepomohl ani zmíněný restart.
Společnost Britex-CZ odmítla po diagnostice MT uznat záruční opravu MT, neboť dle vyjádření servisního technika, cituji:" Záruční oprava nebyla provedena z důvodu mechanickém poškození dotykového skla/LCD (prasklý dotyk/LCD) a neodborného zásahu v MT (neodborné pájení), vráceno bez opravy .... "
Jelikož tento typ mobilního telefonu rovněž vlastním a problém s displejem LCD již registruji také, jsem naprosto přesvědčen, že závada uvedeného MT nespočívá v popisu dle zprávy technika. Jsem naprosto přesvědčen, že nikdo žádnou opravu MT neprováděl. Tudíž nemohlo dojít k neodbornému pájení atd. jak uvádí servis. Kontaktoval jsem servis mailem a vysvětlil situaci s tím, že může jít o i sériovou chybu. Reklamace přesto uznána není a nebude a servis trvá na svém vyjádření. Nevím jak situaci řešit, neboť je to tvrzení proti tvrzení. Pokud bychom si byly vědomi koupě použitého telefonu, nebudeme žádat záruční opravu. V MT nikdo žádný zásah opravy neprováděl. Domnívám se vzhledem ke kalkulaci ceny za opravu (cca 3460,- a nový MT stál před rokem tak nějak podobně)nutí tak zákazníka ke koupi nového MT, neboť je jasné, že oprava za uvedenou cenu nemá smysl.


Produkt

Samsung Core Prime, bíly - typ přístroje SM-G360FZWAO2C , IMEI 357098062893543, číslo zakázky 3421488


Požadované řešení

Žádám o uznání reklamace a provedení záruční opravy v záruční lhůtě.
Pokud tak učinit přesto nelze, tak vrácení peněz za diagnostiku závady, při převzetí MT v prodejním místě společnosti O2, OC Nový Smíchov, Plzeňská 233/8, 150 00 Praha 5.

Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2016 08:46, před 8 lety

Spotřebiteli doporučujeme uplatnit reklamaci přímo u prodávajícího. Servis totiž není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k odstranění závady a posouzení vady, nemůže spotřebiteli vrátit peníze, ani vyměnit výrobek či jeho součást za nový, bezvadný, nýbrž standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na bezplatnou opravu, dodání nové věci bez vad, případně odstoupení od smlouvy.

Pokud tedy spotřebitel s výsledkem uplatněné reklamace nesouhlasí, doporučujeme znovu uplatnit reklamaci přes prodávajícího, pokud tak ještě nebylo učiněno. Pokud se prodávající bude odvolávat na stejný závěr jako servis, je možné výsledek reklamačního řízení rozporovat znaleckým posudkem. V takovém případě by se měl spotřebitel obrátit na znalce a povahu vady s ním nejprve prokonzultovat.

Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

V tomto případě je rovněž podstatné, zda prodejce své zamítavé stanovisko k uplatněné reklamaci náležitě odůvodnil, a to rovněž i ve vztahu k projevům vady při přebírání výrobku do reklamace. Tedy zda se podnikatel skutečně zabýval vytýkanou vadou. Není totiž možné zamítnout reklamaci, z důvodu, který není příčinou reklamované závady.

Spotřebitel má ze zákona o ochraně spotřebitele nárok na písemné potvrzení a náležité odůvodnění zamítavého stanoviska k uplatněné reklamaci, tak aby bylo přezkoumatelné znalcem z oboru, popřípadě v soudním řízení. Plnění této povinnosti prodávajícího podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele dozoruje Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k zahájení kontroly u podnikatele, pokud se podnikatel nebude uvedeným ustanovením zákona řídit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.7.2016 12:06, před 8 lety

Hezký den,
postup při reklamaci vašeho telefonu nechám prověřit našimi specialisty, abych tak mohla učinit, je zapotřebí, aby byla reklamace podána skutečně v našem prodejním místě. Pokud tomu tak bylo, poprosím o číslo reklamačního protokolu. Následně předám postup k prověření.
Pokud situace posouzena tak, že nedošlo k pochybení, máte možnost telefon předat k opětovné reklamaci anebo se obrátit na soudního znalce.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.7.2016 13:32, před 8 lety


Ivan Malík

Dobrý den,

Mobilní telefon Samsung Core Prime, bílý, Model:SM-G360FZWAO0C, IMEI: 357098062893543, S/N: R28G12E2GLH, byl zakoupen na prodejním místě O2 Příbram dne 25.3.2015, faktura č. 5044870515 a tento mobilní telefon byl zakoupen nový, nepoužitý! Reklamace byla podána na prodejním místě společnosti O2, OC Nový Smíchov, Plzeňská 233/8, 150 00 Praha 5, dne 30.6.2016, pod číslem zakázky 14500880/160. Po vyjádření servisu Britex-CZ bylo odmítnuto přijetí telefonu z opravy a telefon byl ponechán na místě prodejny O2 z důvodu podání opakované reklamace, tj. reklamace opravy.
Do dne požadavku na záruční opravu 30.6.2016 nebyl telefon nikým a nikde opravován. Za prvé, prasklé sklo displeje LCD jak je uvedeno ve zprávě servisního technika nemělo na funkčnost telefonu žádný vliv a za druhé žádný jiný důvod k opravě nebyl. Vůbec bychom neřešili opravu mimo záruční servis, když je telefon stále v záruce. Proto kategoricky odmítám přijmout vyjádření v servisní zprávě zakázky č. 3421488 firmy Britex-CZ o odmítnutí opravy, z důvodu neodborného zásahu, neodborného pájení a tím odmítnutí záruční opravy. Krom toho, nepožadoval jsem opravu skla displeje, ale to, že telefon nejde spustit.
Proto se nemohu zbavit podezření i z účelového jednání, kdy za opravu telefonu je účtována cena, která vlastně převyšuje cenu telefonu nového. Tím je zákazník nucen zakoupit telefon nový, neb je jasné, že opravu takto hradit nebude.

Děkuji

S pozdravem a přáním pěkného dne

Mgr. Ivan Malík

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2016 17:56, před 8 lety

Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost znovu na něj. Spotřebitel má tak nyní možnost se k případu vyjádřit, případně jej uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.7.2016 12:59, před 8 lety


Ivan Malík

Dobrý den,
Dne 25.7.2016 jsem na prodejním místě společnosti O2, OC Nový Smíchov, Plzeňská 233/8, 150 00 Praha 5,převzal z opravy výše uvedený mobilní telefon. Servis Britex-CZ reagoval nakonec kladně a dle servisní zprávy uznal mou námitku a záruční opravu (na druhý pokus) provedl dle požadavku.
Tímto bych chtěl všem zúčastněným stranám na dané věci poděkovat a stížnost uzavřít.

Děkuji

S pozdravem

Mgr. Ivan Malík

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.7.2016 15:47, před 8 lety

Hezký den,
děkuji za vaši zprávu, jsem ráda, že se vše nakonec vyřešilo k vaši spokojenosti.
Přeji vám pěkný den
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.7.2016 20:36, před 8 lety


Ivan Malík

Hodnocení:

Komentář: Děkuji všem zúčastněným stranám za kladné vyřízení.

S pozdravem

Mgr. Ivan Malík