Společnost


UNIQA pojišťovna, a.s.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1160Nedostatečné pojistné plnění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 10 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.11.2013, před 11 lety

Ondřej Kriška

Znění stížnosti

Pojišťovna Uniqa je pojistitelem viníka dopravní nehody ve které jsem poškozeným. Škoda na mém vozidle byla stanovena jako totální.

Uniqa stanovila pojistné plnění:
1. Obvyklá cena vozidla před poškozením s DPH 43.900,--
2. Prodejní cena zbytků s DPH - 8.400,--
Dostal jsem tedy 35.500,--.

Po mé stížnosti, kde jsem uvedl internetové odkazy na prodej podobných vozidel s průměrnou cenou 53300,-Kč a podrobným popisem výbav (tyto vozidla měla nepoměrně nižší výbavu), pojišťovna stanovila nové pojistné plnění:
1. Obvyklá cena vozidla před poškozením s DPH 49.100,--
2. Prodejní hodnota zbytků: 22.10.2013 ;Autoland s DPH - 10.100,--

Proto jsem podal další stížnost. V té jsem uvedl, že cena stále neodpovídá obvyklé ceně, za kterou mohu takové vozidlo pořídit (viz. nabídky na internetu v průměrné výši 53300,-Kč,) natož po zohlednění výbav vozidel. A nesouhlas s navýšením prodejní hodnoty zbytků vozidla (vrak), protože v prvním případě neuvedli žádný kontakt na možný odprodej za stanovenou cenu. A jelikož veškerá odvolání trvají až 30 dnů, vrak jsem již prodal za nejvyšší nabídku 6000,-Kč.

A dostalo se mi neuvěřitelné odpovědi. Cituji: "v příloze Vám zasíláme výpočet obvyklé ceny poškozeného vozidla, kterou stanovují specializovaní pracovníci výpočtem při konkrétní pojistné události. Při výpočtu vychází ze Znaleckého standardu č. I/2005, který používají k oceňování vozidel i soudní znalci." konec citace.

Jak je tedy možné, pakliže postupují jak popisují, že v prvním případě stanovili obvyklou cenu vozidla jinou než po odvolání?!!

Podle mích informací mají stanovovat obvyklou dle internetového prodeje.


Produkt

Renault Laguna II 2.0 IDE 103kw VIN: VF1BG0N0525507320 r.2002 - 8x airbag ABS, ESP, ASR adaptivní tempomat / omezovač rychlosti autorádio s CD dělené zadní sedačky délkový centrál dešťový senzor dvouzónová digitální klimatizace el. Ovl. Všech oken imobilizér integrovaná navigace litá kola (originál renault) milifunkční display mezi otáčkoměrem a tachometrem mlhovky multifunkční volant palubní počítač parkovací asistent polokožená sedadla posilovač řízení (servo) senzory tlaku v pneumatikách stěrač zad. Okna tří-tlačítková key-kard venkovní teploměr vyhřívané sedadla vyhřívané zrcátka elektricky sklopné výškově nast. Sedadla další "drobné" vybavení (má většina aut)


Požadované řešení

1. Dorovnání rozdílu 53300(prům. cena na internetu) a 49100(stanovená cena pojišťovnou) tj. 4200,-Kč.
2. Dorovnání rozdílu 8400(odečtená hodnota zbytku v původním plnění) a 10100(odečtená hodnota zbytku po odvolání) tj. 1700,-Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2013 15:45, před 11 lety

Dle § 427 občanského zákoníku odpovídají fyzické osoby provozující dopravu za škodu způsobenou zvláštní povahou tohoto provozu. V rámci silničního provozu je povinností řidičů dle zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobeno provozem vozidla mít sjednané tzv. povinné ručení. V případě nezaviněné nehody, má poškozený nárok, aby pojišťovna viníka nehody zajistila náhradu škody. Dle § 442 odst. 1 občanského zákoníku se hradí skutečná škoda. Zároveň dle § 443 občanského zákoníku vychází výše škody z ceny v době poškození.
Znalecký standard č. I/2005 je doporučeno užívat, ale není to závazné. Předně by pro určení výše škody mělo platit pravidlo náhrady ve výši, za jakou je možné v tomto případě zakoupit automobil v obdobném technickém stavu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2014 13:17, před 10 lety

Společnost UNIQA pojišťovna, a.s. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.