Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pojišťovna Uniqa je pojistitelem viníka dopravní nehody ve které jsem poškozeným. Škoda na mém vozidle byla stanovena jako totální.
Uniqa stanovila pojistné plnění:
1. Obvyklá cena vozidla před poškozením s DPH 43.900,--
2. Prodejní cena zbytků s DPH - 8.400,--
Dostal jsem tedy 35.500,--.
Po mé stížnosti, kde jsem uvedl internetové odkazy na prodej podobných vozidel s průměrnou cenou 53300,-Kč a podrobným popisem výbav (tyto vozidla měla nepoměrně nižší výbavu), pojišťovna stanovila nové pojistné plnění:
1. Obvyklá cena vozidla před poškozením s DPH 49.100,--
2. Prodejní hodnota zbytků: 22.10.2013 ;Autoland s DPH - 10.100,--
Proto jsem podal další stížnost. V té jsem uvedl, že cena stále neodpovídá obvyklé ceně, za kterou mohu takové vozidlo pořídit (viz. nabídky na internetu v průměrné výši 53300,-Kč,) natož po zohlednění výbav vozidel. A nesouhlas s navýšením prodejní hodnoty zbytků vozidla (vrak), protože v prvním případě neuvedli žádný kontakt na možný odprodej za stanovenou cenu. A jelikož veškerá odvolání trvají až 30 dnů, vrak jsem již prodal za nejvyšší nabídku 6000,-Kč.
A dostalo se mi neuvěřitelné odpovědi. Cituji: "v příloze Vám zasíláme výpočet obvyklé ceny poškozeného vozidla, kterou stanovují specializovaní pracovníci výpočtem při konkrétní pojistné události. Při výpočtu vychází ze Znaleckého standardu č. I/2005, který používají k oceňování vozidel i soudní znalci." konec citace.
Jak je tedy možné, pakliže postupují jak popisují, že v prvním případě stanovili obvyklou cenu vozidla jinou než po odvolání?!!
Podle mích informací mají stanovovat obvyklou dle internetového prodeje.
Renault Laguna II 2.0 IDE 103kw VIN: VF1BG0N0525507320 r.2002 - 8x airbag ABS, ESP, ASR adaptivní tempomat / omezovač rychlosti autorádio s CD dělené zadní sedačky délkový centrál dešťový senzor dvouzónová digitální klimatizace el. Ovl. Všech oken imobilizér integrovaná navigace litá kola (originál renault) milifunkční display mezi otáčkoměrem a tachometrem mlhovky multifunkční volant palubní počítač parkovací asistent polokožená sedadla posilovač řízení (servo) senzory tlaku v pneumatikách stěrač zad. Okna tří-tlačítková key-kard venkovní teploměr vyhřívané sedadla vyhřívané zrcátka elektricky sklopné výškově nast. Sedadla další "drobné" vybavení (má většina aut)
1. Dorovnání rozdílu 53300(prům. cena na internetu) a 49100(stanovená cena pojišťovnou) tj. 4200,-Kč.
2. Dorovnání rozdílu 8400(odečtená hodnota zbytku v původním plnění) a 10100(odečtená hodnota zbytku po odvolání) tj. 1700,-Kč.
|
Tweet |
Dle § 427 občanského zákoníku odpovídají fyzické osoby provozující dopravu za škodu způsobenou zvláštní povahou tohoto provozu. V rámci silničního provozu je povinností řidičů dle zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobeno provozem vozidla mít sjednané tzv. povinné ručení. V případě nezaviněné nehody, má poškozený nárok, aby pojišťovna viníka nehody zajistila náhradu škody. Dle § 442 odst. 1 občanského zákoníku se hradí skutečná škoda. Zároveň dle § 443 občanského zákoníku vychází výše škody z ceny v době poškození.
Znalecký standard č. I/2005 je doporučeno užívat, ale není to závazné. Předně by pro určení výše škody mělo platit pravidlo náhrady ve výši, za jakou je možné v tomto případě zakoupit automobil v obdobném technickém stavu.
Společnost UNIQA pojišťovna, a.s. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.