Společnost


MOBIL POHOTOVOST s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11617Reklamace GPS na telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 23 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.07.2016, před 8 lety

David Lešiga

Znění stížnosti

Dobrý den,

přibližně po půl roce jsem se rozhodl reklamovat GPS na svém mobilu, jelikož nefungovala přesně a často vypadávala na cestách. Reklamace byla uznána a na mobilu byla vyměněná základní deska. Po pár měsících se vada projevila znova, tedy velmi nepřesné určení polohy a vypadávání během jízdy. Rozhodl jsem se pro druhou reklamaci, kde ve znění bylo přesně "U telefonu nefunguje GPS. Dlouho trvá, než načte. Během jízdy vypadává." Myslím, že jasněji tohle snad nejde popsat.

Mobil z reklamace mi byl vrácen a chyba byla neuznána. Ve vyjádření reklamace bylo, že opravovali chybu "Síť: Problém s připojením k internetu" a ve vyjádření byla zmínka o tom, že se chyba neprojevila, byl mi přehrán původní SW a podobně. Celkově nebyla ve vyjádření zmínka o GPS.

Samozřejmě po přijetí telefonu jsem stáhl mapy, šel jsem ven a GPS vůbec nefunguje. Stačilo mi na toto zjištění 10 minut. Místo toho jsem čekal 20 dní na neuznanou reklamaci, kde nejspíše ani nevyzkoušeli to, co jsem reklamoval.

Mám tedy jednou uznanou reklamaci na GPS, druhou reklamaci GPS nemám uznanou a teď budu zase reklamovat po třetí tu samou chybu.


Produkt

Nokia Lumia 830


Požadované řešení

Rád bych chtěl odstoupit od smlouvy, jelikož po třetí budu reklamovat tu samou chybu. Nevím, zda mohu odstoupit od smlouvy v případě, kdy druhá reklamace té stejné chyby nebyla uznána, i když ve skutečnosti GPS nefunguje? Z mého pohledu budu po třetí reklamovat stejnou závadu, která je lehce prokazatelná.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2016 09:47, před 8 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel žádat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.

Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musel by spotřebitel v případě soudního sporu prokázat, že zboží bylo vadné (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku).

K tomu by mohl posloužit posudek soudního znalce. Prokáže-li posudek vadnost zboží a nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Spotřebitel může požadovat odstoupení od kupní smlouvy při uplatnění reklamace pro třetí stejnou nebo čtvrtou různou vadu, která se vyskytla po opravě. Podmínkou je uznání reklamace. V případě, že je reklamace uznána, může spotřebitel požadovat úhradu účelně vynaložených nákladů, které mu v souvislosti s uplatněním reklamace vznikly.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována, tedy uznána. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2017 09:56, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.