Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
měl by jsem dotaz a zároveň Vás chtěl požádat o možnou pomoc při řešení sporu se společností ČEZ.
Měl jsem pronajatý byt a využíval služeb této společnosti.Asi před třemi měsíci jsem se z bytu odstěhoval,jelikož majitel byt prodává.Tak jsem hned volal na tuto společnost a ptal se jak mám postupovat když se stěhuji a mám zájem o ukončení smlouvy.Operátor mi sdělil že si mám vypsat žádost o ukončení a zaslat jim to a v danném měsíci nemám již platit běžnou zálohu,jelikož mi bude vše ukončené.
To jsem také dle rad udělal a žádost o ukončení odeslal a více se o to nezajímal a jen čekal kdy mi na novou adresu zašlou vyučtování.
Jaké bylo mé překvapení.když po několika dnech mi nepřišlo vyúčtování,ale upomínka na zaplacení zálohy a k tomu že odběr bude přerušen.Opět jsem volal na tuto společnost a operátor mi sdělil že došlo k nějaké chybě z jejich strany a že žádost mám poslat znovu a raději emailem a že si mi omlouvaji.To jsem opět udělal a odeslal.Když se nikdo neozýval,tak jsem tam opět volal jaký je zase problém a bylo mi sděleno,že žádost maji,ale že zatim odběr byl z jejich strany přerušen z jejich strany a že mám zaplatit napřed zálohy za měsíce co se dohadujem a já v bytě nebydlím a ani žádný odběr nemohl být.Od té doby začlo mezi námi k dopisování emailů,jelikož jsem to nemohl pochopit,proč mám platit zálohy za měsíce za které v bytě nebydlím a odběr je přerušen.Nyní už to je tak daleko že po mě požaduji než mi ukončí smlouvu již zálohy tři po 1400Kč a k tomu 1900Kč za znova připojení odběru.To už vůbec nepochopím,volal jsem tam opět,psal emaily a pokaždé si mi dostalo jiné odpovědi.Na otázku proč mám zaplatit znovu připojení a zálohy.když v bytě nebydlím po celou dobu řešení a ani nikdy už bydlet nebudu,mi sdělili že mi to pak po 60dnech vrátí a jinak že mi odběr dříve oficiálně neukončí.
Říkal jsem že jsem v insolvenčním řízení a zůstává mi životní minimum a nemohu si dovolit platit takto vysokou částku za něco co jsem neodebral,natož čekat nějakých 60dní než mi to vrátí a že chci najít řešení a společnou domluvu,ale odpověď byla jasná,pokud vše nezaplatím i když chyba byla na jejich straně smlovu mi neukončí a zálohy budou dále narůstat i s pokutama za nesplacení.
Fakt si nevim rady,bydlím tři měsíce jinde,kde platím řádné zálohy za odběr a tam kde nejsem pořád po mně požadují platit zálohy,které narůstaji a odběr tam je odpojen a mně tato společnost sama vytváří účelově dluh.Nemohu to pochopit,to je jako by po mě chtěla banka platit splátku za úvěr,který ba jsem nikdy nedostal.
Nejhorší je že chci najít řešení,volám,píšu,prosím,ale odpověď je jasná,že nehodlaji v tom se mnou diskutovat.
Chtěl by jsem Vás moc poprosit o radu či pomoc,jak to mám řešit,aby se vše zbytečně nedostalo k soudu a vše se ukončilo.
Předem děkuji za pomoc.
odběr elektřiny
vystavit vyúčtování a ukončit odběr a neplatit zálohy za měsíce co v bytě nebydlím
|
Tweet |
Pokud byla prokazatelně zaslána žádost o ukončení, měla by společnost postupovat dle smlouvy a obchodních podmínek. Jestliže poskytl pracovník společnosti chybné informace, odpovídá společnost za škodu jím způsobenou dle § 42 občanského zákoníku.
V tomto případě je zásadní, jak takové ukončení smlouvy upravují obchodní podmínky.
Společnost ČEZ, a. s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.