Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#11631Prodejce neuznal vadu jako podstatnou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 22 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2016, před 8 lety

Tomáš Jungman

Znění stížnosti

Zakoupil jsem pár power-line adaptérů (https://www.czc.cz/tp-link-tl-pa2010-200mbps-nano-powerline/116294/produkt). Po cca půl roce jeden adaptér z páru přestal fungovat, čímž se stal produkt zcela nefunkčním.

Vadu jsem reklamoval jako podstatné porušení kupní smlouvy a požadoval vrácení peněz.

Prodejce reklamaci uznal, avšak jako způsob vyřešení však zvolil výměnu za nový pár, přesto, že jsem požadoval odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz. Oficiální stanovisko manažera reklamací bylo, že údajně se jedná o vadu opravitelnou, tedy nepodstatnou a že dle jeho názoru mi nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy.

Kdo má tedy v tomto případě pravdu? A jak má vlastně zákazník dále postupovat, když s prodejcem nenajde stejnou řeč, má reklamaci převzít?

Číslo reklamace u prodejce:
RE16037175


Produkt

Power-line ethernetový adaptér TP Link PA2010 Nano


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2016 10:42, před 8 lety

Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.9.2016 16:24, před 8 lety

Dobrý den.

Reklamované zboží bylo starší 6- ti měsíců a jednalo se o první reklamaci. Vzhledem k tomu, že byl vadný pouze 1 adaptér, byla vadná pouze část část výrobku. V rámci reklamace jste obdržel nové balení, čímž byla závada odstraněna. Na odstoupení od kupní smlouvy nevznikl nárok.

Děkuji za pochopení.

Michal Stýblo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.9.2016 11:06, před 8 lety


Tomáš Jungman

Dobrý den pane Stýblo,

děkuji za rekapitulaci stanoviska Vaší firmy.

Já se však domnívám, že nárok na odstoupení od smlouvy měl vzniknout v okamžiku kdy výrobek přestal fungovat, neboť to představuje vážné porušení kupní smlouvy.

Je pravda, že ze dvou adaptérů přestal fungovat pouze jeden. Bohužel ale tyto adaptéry pracují v páru, pokud přestane fungovat jeden, druhý již nemůže plnit žádnou funkci. Výrobek jako celek se pak stává nefunkční.

Zdá se, že se náš pohled na věc liší, chtěl bych proto požádat o názor poradce dTestu.

Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.9.2016 18:47, před 8 lety

Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci, případně její části (pokud se vada týká pouze součásti věci). Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Odstoupit od kupní smlouvy je také možné, pokud prodávající porušil smlouvu podstatným způsobem. Podstatné je dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Podstatným porušením by bylo, pokud by byl například dodán padělek zboží. Z popisu stížnosti však nevyplývá, že by byla splněna výše uvedená zákonná domněnka, která stanovuje, co se považuje za podstatné porušení smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2017 11:23, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.