Společnost


Petr Studnička

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

87%
13%
Toto skore je založeno na 8 stížnostech.

#11637Predajca odmieta vrátiť mobil

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2016, před 8 lety

Martin Škorvánek

Znění stížnosti

13.6. som posielal som mobil Elephone p8000 v hodnote 4500CZK na zalepenie rohu displeja. Pán Studnička mi oznámil, že oprava by mala byť hotová do dvoch dní. Po týždni som sa snažil zistiť či už je mobil hotový ale neúspešne. Viac krát som ich kontaktoval emailom. Na telefón nereaguje. Priateľke sa s ním podarilo skontaktovať cez Facebook až 14. 7. Ospravedlnil sa, že bol PN ale že mobil už nám odoslal opravený na našu adresu. Odvtedy ubehli už skoro dva týždne a pán Studnička už neodpovedá ani na Facebooku. Žiadal som od neho číslo zásielky aby som zistil, či nenastal problém s poštou, ale po skúsenosti s týmto pánom si skôr myslím, že mobil ani neodoslal.


Produkt

Mobilný telefón ELEPHONE P8000


Požadované řešení

Vrátenie telefónu, aj neopraveného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2016 11:13, před 8 lety

V tomto případě bude záležet na okolnosti, zda-li telefon byl předán spotřebitelem do placené opravy (mimozáruční), anebo se jednalo o opravu v rámci záruky.

Jestliže by se jednalo o opravu záruční a telefon by byl zakoupen pro osobní potřebu kupujícího (jako spotřebitele, nikoli na IČ), tak prodávající, popř. záruční servis, by pochybil v tom, že reklamace trvala déle než-li 30 dní ode dne uplatnění, když zákon o ochraně spotřebitele (634/1992 Sb.) ve svém § 19 odst. 3 jasně stanovuje, že prodávající má reklamaci vyřídit do 30 dnů od jejího uplatnění. Jedině pokud by spotřebitel dopředu souhlasil s prodloužením této zákonné lhůty by záruční servis nebyl v prodlení. Marným uplynutím lhůty pak spotřebiteli vzniká právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení celé kupní ceny ve vztahu k prodejci telefonu.

Pakliže by se však jednalo o opravu mimozáruční, za kterou objednatel opravy platí zhotoviteli a smluvní strany tímto uzavřely smlouvu o dílo - o opravě věci, je třeba aplikovat následující ustanovení zákona. Podle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase. Pokud ani po vyzvání zhotovitel dílo neprovede, tak dle § 1978 občanského zákoníku má objednatel právo od smlouvy odstoupit.

Nebyla-li však u smlouvy o dílo doba plnění nikterak ujednána, zákon ukládá zhotoviteli, aby dílo provedl v době přiměřené jeho povaze. Současně se má za to, že je čas plnění ujednán ve prospěch zhotovitele. To znamená, že se může rozhodnout splnit závazek před uplynutím přiměřené doby, avšak objednatel díla od něho nemůže předčasné plnění vyžadovat. Chybí-li tedy ve smlouvě termín dokončení díla a současně i uplynula doba podle spotřebitele přiměřená k jejímu provedení, je nutné povinnou stranu o plnění požádat.

Doporučujeme tak učinit prokazatelně písemně s dodejkou. Bude-li mít spotřebitel za to, že potřebná doba již uplynula, musí písemně vyžadovat dodání opravené věci bez zbytečného odkladu, tj. v řádech hodin či dnů podle povahy závazku. Ve výzvě doporučujeme uvést přesný termín pro splnění či určit lhůtu, dokdy nejpozději tak má učinit. Takto určená lhůta je pro povinnou stranu závazná. Nebude-li výzva k plnění úspěšná, dostává se povinná strana do prodlení.

Objednatel má pak právo od smlouvy odstoupit. Došlo-li k platnému odstoupení od smlouvy, smlouva od počátku zanikla a smluvní strany jsou povinny vrátit si to, co si navzájem plnily. Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, shrnout v něm důvody odstoupení a doklady dokazující toto odstoupení si uschovat.

Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2017 10:25, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.