Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#11647"Funkčnost" standardního set-top-boxu, tlak na zakoupení nového set-top-boxu, lživé praktiky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.07.2016, před 8 lety

Jaroslav Rous

Znění stížnosti

Beznaděj, kterou řeší spousta klientů.
O2 spustilo svoji "multidimenzi" - skvělá služba, jen "standardní" set-top-box nestíhá. A to tragicky a čím dál tím více. Viz např. : https://www.youtube.com/watch?v=WeCV0WinQBw
https://www.youtube.com/watch?v=ToYqYHC-vLg
https://www.youtube.com/watch?v=x5PgZzHIiG8
O2 "radí" koupit nový set-top-box. Za nemalé peníze.
A já říkám, že proč bych měl něco dalšího kupovat, když si platím určitou službu, nezměnil jsem smlouvu a O2 mi zakoupenou službu neumožňuje řádně čerpat.
Ne, nemám set-top-box roky starý, O2 mi jej na podzim 2015 vyměnilo za nový (starého typu).
Pochopil bych, kdyby řekli: spouštíme novou službu a bude potřeba, aby všichni uživatelé přešli na nový typ set-top-boxu. Pochopil bych, i kdyby toto bylo placené, i kdyby tím trochu zvýšili tarif.
Jenže dělají mrtvého brouka a mé stávající řešení stále nazývají standardem a nový set-top-box volitelným doporučeným řešením.
Já tvrdím, že "standard" by měl umožňovat řádné čerpání zaplacené služby a nadstandard by měl být pouze nadstandardem.
Diskuse s O2 probíhá téměř 10 měsíců, asi 10x slíbili návštěvu technika a vždy se divili, že zde ještě nebyl. Volali, že moji stížnost řeší, aby zajistili moji spokojenost atp. A pak se vždy odmlčí a já začínám od počátku.
O2 také (a jistě úmyslně) nemá konkrétního člověka, který by s vámi řešil vaši stížnost až do konce. Přijde e-mail s jejich postojem, nicméně není možné odepsat. Takže vždy začínáte od call centra.
Ukončil bych s nimi smlouvu, ale jednoduše nechci být tím, kdo se poddá jejich zvůli a manipulacím. Investují desítky milionů do reklamy a natáhnutí nových klientů a své věrné klienty ponechají s jejich problémy.


Požadované řešení

Dříve jsem si představoval řešení tak, že mi bez dalšího připlácení bude umožněno řádné čerpání služby, za kterou platím, že se O2 omluví za své jednání a jako důkaz dobré vůle dá určitou slevu za období (nyní již prakticky rok), kdy čerpám službu s problémy, které jsou na mém videu z Youtube.
Nyní vím, že s obdobnými problémy zápasí spousta klientů O2, zkusí O2 několikrát kontaktovat a pak se vzdají.
Považuji jednání a praktiky O2 za protiprávní a myslím, že by za to měli být žalováni, resp. že by toto své jednání měli plošně napravit. Zvažoval jsem vlastní právní proces, jenže tím bych pomohl jen sobě. Takže požadovaným řešením je: Nejlepší možné řešení a to pokud je jen trochu možné, tak obecné a plošné.
Pokud se do tohoto pustíte a budete úspěšní, objednávám u vás doživotní předplatné!
Děkuji.
Ing. Jaroslav Rous


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.8.2016 14:02, před 8 lety

Pokud služba není poskytována ve sjednané kvalitě, je vhodné tuto službu reklamovat a žádat nápravu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci na vyúčtování ceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.8.2016 14:21, před 8 lety

Hezký den,
STB již delší dobu nabízíme pouze jako prodej a zákazník si jej musí zakoupit. Nový STB stojí 1999Kč a je možné cenu rozložit do 12 nebo 24 splátek bez navýšení. Bezplatnou výměnu neprovádíme.
Pokud vám služba nefunguje – nefunkčností se nerozumí pomalé odezvy STB při obsluze – doporučujeme to nahlásit na lince 800 184 084 nebo na poruchy.o2cz
Václav Brožek
Renáta Drastichová, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.8.2016 14:25, před 8 lety


Jaroslav Rous

d-Testu děkuji za radu i když mne trochu mrzí, že je mi pouze doporučeno se obrátit na "úřad".
Reakce O2 pak byla očekávaná a v rámci oné beznaděje, kterou svým klientům poskytují.
1) Po dlouhé roky jsem klientem O2 a mám s touto společností platnou smlouvu na čerpání objednaných služeb
2) Tyto služby fungovaly v pořádku a nyní prokazatelně v pořádku nefungují
3) Smlouvu s O2 jsem nijak neměnil, žádnou změnu či upgrade služeb jsem nepožadoval a ani jsem o tomto nebyl O2 nijak informován
4) O2 jednostranně a bez dohody se mnou změnilo své služby (rozšířilo) a díky tomu mně přestal "stíhat" můj set-top-box. Na špatnou funkci set-top-boxu jsem si stěžoval již v druhé polovině roku 2015.
5) O2 mi jako řešení nabídlo si koupit výkonnější set-top-box. Meritum věci je v tom, že já jsem nikdy žádné rozšíření služeb nepožadoval a ani nebyl informován o jakkoli změněných podmínkách čerpání mé služby.
Neberu právo O2 rozšířit a zkvalitnit služby, nicméně by o tom měli informovat a svým klientům dát možnost výběru. Tuto možnost jsem nedostal.
6) Proto jen opakovaně požaduji, abych mohl čerpat službu, kterou si platím a kterou mám smluvně uzavřenou. Nic více, nic méně.
7) Když jsem v roce 2015 reklamoval zhoršenou kvalitu čerpání služby, byl jsem O2 informován, že můj "starý" set-top-box je "standardním" řešením a že si mám koupit "nadstandard". Toto jsem odmítl s tím, že jen chci, aby fungovalo to, co fungovalo dříve a tedy služba, kterou si řádně platím
8) O2 mi v posledním čtvrtletí poslalo nový set-top-box starého typu, avšak stejně nefunkční (viz výše uvedená youtube videa)
9) Je to opravdu jak boj s větrnými mlýny. Marnost nad marnost. Společnost, se kterou mám uzavřenou smlouvu jednostranně změnila své služby, díky tomu mnou objednaná a placená služba přestala uspokojivě fungovat a já, zákazník, abych mohl tuto službu znovu uspokojině čerpat mám znovu zaplatit?
10) Pokud by O2 jednala ve smyslu "měníme a zkvalitňujeme své služby, starý set-top-box již nebude vhodný, máte možnost bez jakýchkoli sankcí službu k tomuto a tomuto datu ukončit nebo prosíme o odsouhlasení návrhu nových smluvních podmínek, které Vám tímto zasíláme", pak bych vše respektoval jako fér jednání a jako klient této společnosti bych zvažoval navržené alternativy. Takto jsem byl bez upozornění "odstaven" od řádného čerpání řádně placené služby a za její opětovné řádné čerpání je po mně požadován jednorázový poplatek.
Proč a na základě čeho, jakého práva?
Jaroslav Rous

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2016 15:25, před 8 lety

Jak již bylo uvedeno výše, není-li služba poskytována ve sjednané kvalitě, je nutné ji reklamovat. Nebude-li spotřebitel se svou reklamací úspěšný, má možnost obrátit se na Český telekomunikační úřad.

Společnost má ze zákona právo na jednostrannou změnu obchodních podmínek (§ 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích). Je však ale povinna spotřebitele o této změně informovat nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy. Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je společnost povinna prokazatelně informovat spotřebitele, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je společnost povinna poskytnout spotřebiteli způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.8.2016 12:23, před 8 lety

Hezký den,
platforma O2 TV byla změněna roce 2013 a byla značně vylepšena a doplněna o nové funkce, které do té doby nebyly poskytovány (mezi největší výhodu patří možnost sledování TV ze záznamu až 50 hodin z minulosti – v té době 30 hodin).
Spolu s tímto krokem se přestal poskytovat starý STB a poskytuje se pouze jako výměna již používaného šedého STB do pronájmu (pokud přestane fungovat), nikoliv koupě. Dále se zcela přestala nabízet možnost pronájmu pro nové aktivace služby a STB nabízíme pouze k zakoupení.
Pokud tedy máte nyní „nový“, šedý STB, pak je to předpokládám do pronájmu a můžete jej vrátit a zakoupit si nový, šedý – který, můžete vzít na splátky bez navýšení (ověřit to nemohu, jelikož pod ref. číslem výše nemáte žádné pevné služby).
Doporučuji tedy pořízení STB nového. Komfort z používání O2 TV se tím značně zvýší.
Václav Brožek
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.8.2016 18:11, před 8 lety


Jaroslav Rous

Veškeré reakce O2 se kontinuálně vyhýbají meritu věci, nicméně i tak, jaksi mezi řádky, sdělují podstatné věci.

1) Jsme partnery ve smluvním vztahu. Jako váš partner jsem si u vás objednal určitý rozsah služeb, za jehož řádné poskytování jsem se zavázal platit dohodnutou částku. Já svoji část dohody plním.
Vy jste změnili rozsah poskytované služby.
Proč jsem na toto nebyl upozorněn?
Proč jsem nebyl požádán o akceptaci změny smluvních podmínek, rozsahu poskytovaných služeb?

2) V rámci dohody o poskytování sjednané služby jste mi vy (ano, vy = O2) poskytli set-top-box (váš set-top-box dle vašeho výběru a vaší specifikace) tak, abych mohl objednanou službu řádně čerpat.
Proč jsem nebyl informován, že změna rozsahu vámi poskytovaných služeb přesahuje kapacitní možnosti vámi poskytnutého set-top-boxu a tedy neumožňuje řádné čerpání služeb, za které platím?

3) Typ set-top-boxu, který od vás mám já (a pravděpodobně ještě desetitisíce dalších) již nyní nemáte v nabídce, protože víte o jeho nedostatečné kapacitě. Potvrdili jste, že již nabízíte jen nový a výkonnější typ set-top-boxu.
Proč jsem nebyl upozorněn na skutečnost, že bude třeba můj stávající set-top-box vyměnit?

4) Na podzim roku 2015 (a v té době jste již poskytovali současný rozsah služeb) jste mi (v nahrávaném hovoru) nabídli nový typ set-top-boxu jako "nadstandard" s tím, že toto nadstandardní řešení je zpoplatněno, zatímco standardní typ poskytujete za cenu 1,-Kč.
Proč jste mi současné řešení ještě před pár měsíci nabídli jako "standard", pokud jste věděli, že neumožňuje řádné čerpání zakoupené služby?

...........................................................................

Stěžuji si na to, že se mnou nejednáte jako s rovnocenným partnerem.

Stěžuji si i na to, že možnost podání reklamace mám pouze přes náhodného O2 guru, poté že mi přijde vaše stanovisko z reklamačního oddělení a toto pak "no reply" formou, takže opět jednostranně a bez možnosti reakce.
Pokud pak nejsem spokojen s vyřízením reklamace, musím znovu absolvovat celé kolečko znovu a se stejným výsledkem. Toto považuji za další protiprávní praktiku.
Mimo výše uvedeného jsem byl (a předpokládám, že opět v nahrávaných hovorech) opakovaně ujišťován, jak je můj případ řešen.
Toto vše opět anonymními lidmi z obecného čísla.
Pokud pak tedy svůj slib nesplníte a nedojde k naplnění slibu "že je vše v řešení", pak nemám jinou možnost, než vše začít zcela od počátku.

Vše znovu a znovu dokud se zákazník neunaví a celý ten marný boj nevzdá.

Takže nyní si tedy počkáme na stanovisko Českého telekomunikačního úřadu, případně stanovisko nezávislého soudu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.8.2016 17:01, před 8 lety

Dobrý den,

na všechny body jsme Vám již reagovali. Odpovědi Vám poskytnu rovněž v bodech:

1) jsme rádi, že jste naším partnerem smluvního vztahu. Rozsah sjednaných služeb se nikterak změnou platformy nezměnil. O změně platformy a zavedení nových funkcí jsme informovali veřejně na webu, případně sociálních sítích. Svou část dohody také plníme - rozsah sjednaných služeb Vám dodáváme.

2) V minulosti jsme Vám poskytli set-top box do nájmu, neboť v době, kdy jste službu zřizoval, bylo možné zvolit, zda chcete využívat nájem zařízení, nebo si ho zakoupíte. Změna platformy pro Vás neznamenala nemožnost využití některých funkcí O2 TV. Starší set-top box akorát není tolik výkonný, tudíž je na něm pomalejší odezva. To lze změnit výměnou zařízení. Je to podobné, jako když si koupíte ADSL modem a poté, když je dostupná vyšší rychlost, ale je nutné přejít na technologii VDSL a k tomu zakoupit nový modem, máte také na výběr, jestli si koupíte nové zařízení a budete mít vyšší rychlost, či zůstanete na nižší rychlosti.

3) Ano, starší typ set-top boxu již nenabízíme, protože víme, že není natolik výkonný. Chceme poskytovat zařízení, na kterém naši zákazníci mohou mít tu nejlepší zkušenost. Možnost koupě nového a vrácení starého set-top boxu jsme uváděli na našich webových stránkách a v minulosti pro tohle existovaly i speciální akce, kde byla cena nového set-top boxu výhodnější. Je mi líto, že jste takové nabídky nevyužil.

4) V rámci individuální nabídky Vám byl nabídnut nový typ set-top boxu do nájmu, i když ho do nájmu standardně nedáváme. U nájmu je u něj cena 49 Kč vč. DPH a nabídka je stále platná, pokud byste měl o ni zájem. Za 1 Kč vč. DPH Vám jej neposkytneme, neboť za tuto měsíční cenu ho nenabízíme. Starší typ set-top boxu Vám byl předtím nabídnut zřejmě z důvodu, že jste odmítal zakoupit set-top box nový. V té době jsme také nemuseli v rámci individuálního řešení nabízet nový typ set-top boxu do nájmu.

V současné chvíli máte dvě možnosti. Nový set-top box můžete zakoupit za jednorázovou částku 1999 Kč vč. DPH (lze rozložit na 12, nebo 24 měsíčních splátek bez navýšení), nebo Vám můžeme nový set-top box dodat do nájmu v rámci individuální nabídky za 49 Kč vč. DPH měsíčně. Jiná možnost není.

Pokud se rozhodnete nabídky využít, můžete nám napsat přes www.o2guru.cz/guru. Záležitost zde považujeme za uzavřenou. Děkuji za pochopení.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
27.8.2016 08:58, před 8 lety


Jaroslav Rous

Hodnocení:

Komentář: Myslím, že pro čtenáře se z toho stal mišmaš a nemá smysl s tím nadále zatěžovat stránky dTestu. Já jsem nadále přesvědčen, že O2 pochybyla a chovala se nesprávně.