Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12. 3. 2016 jsem na internetovém obchodě AzBox.cz, v objednávce č. 1000036365 zakoupil produkt Manfrotto MP OFFROADM-BH za cenu 1201 Kč. Po týdnu používání produktu se vyskytly 3 vady – 1. odlepilo se horní těsnění, které přiléhá při namontování kamery, 2. odlepila se horní část, která drží kameru, 3. za krátkou dobu používání se přetrhl náramek, který jsem využíval pouze pro nasazení na ruku. Tyto vady jsem reklamoval dne 29. 3. 2016. Dne 21. 4. 2016 jsem byl informován pomocí SMS, že je
reklamace připravena, avšak když jsem zboží přebíral, reklamace nebyla vyřešena úplně. Byla pouze přilepena horní část tyčky, ale závady na těsnění a náramku odstraněny nebyly. Reklamaci jsem tedy musel nechat na prodejně provést znovu. Dne 6. 5. 2016 mi bylo sděleno pomocí SMS, že je reklamace připravena. Po vyzvednutí reklamace bylo přilepeno zase pouze těsnění, náramek zůstal bez opravy.
Po týdnu používání opraveného produktu došlo ke stejné vadě, jako při předchozí situaci a to, že se odlepila horní část držící kameru. Proto jsem ihned dne 24. 5. 2016 produkt reklamoval znovu. Dne 30. 6. 2016, tedy 37 kalendářních dnů od podání reklamace, jsem se dostavil do provozovny k dotázání se na vyřešení reklamace. Bylo mi sděleno, že kvůli velké pracovní vytíženosti mě nikdo nestihl kontaktovat. Zároveň jsem byl informován, že reklamace je zamítnuta přestože se jednalo o stejný defekt, jako u první reklamace, kde byla chyba uznána a opravena.
Protože délka reklamace přesáhla 30 kalendářních dnů, chtěl jsem odstoupit od kupní smlouvy a žádal jsem prodejce o vrácení sumy. Bylo mi řečeno, že na nic takového nárok nemám. Dne 8.7.2016 jsem zaslal doporučený dopis na adresu Fismona s.r.o, Cejl 91, Brno s žádostí pro odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace a vrácení peněz na můj účet. Dopis byl doručen 11.7.2016 a do dnešního dne tedy 26.7.2016 mě nikdo nekontaktoval ani mi peníze za produkt nevrátil.
Manfrotto MP OFFROADM-BH
Vrácení peněz
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Jak rozhodl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, podle něhož přijal-li prodávající od spotřebitele, který jej kontaktoval, věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Pokud bylo takto odstoupeno od smlouvy, ale společnost stále nevrátila spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.