Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
nedávno jsem byl telefonicky kontaktován jakousi firmou, která mně nabízela balíček pro zdravý chrup. Balíček jsem odmítl, ale pán byl velice výmluvný a informoval mě, že balíček si mohu prohlédnout a pokud nebudu spokojený, tak ho do 14 dnů mohu vrátit. Zaplacená částka 1990 Kč by mne poté byla vrácena zpět. Nakonec jsem podlehl presvědčovacím schopnostem pána z callcentra a souhlasil. Celou věc jsem však přehodnotil a rozhodl se balíček, o který jsem od začátku neměl zájem nepřijmout. Obdržel jsem dopis s požadavkem na úhradu 490 Kč jako nákladů na valné, kurýra apod. O této částce v telefonickém rozhovoru samozřejmě nepadlo ani slovo.
Balíček pro zdravý chrup za 1990 Kc
Zrušení vymáhané částky/poplatku, zrušení objednávky, vymazání osobních údajů z databáze společnosti
|
Tweet |
Pokud před doručením zásilky spotřebitel od smlouvy neodstoupí nebo se s prodejcem nedohodne na jejím zrušení, je jeho povinností zásilku se zbožím převzít. Podle § 2118 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je zákonnou povinností kupujícího zaplatit kupní cenu a věc převzít.
Spotřebitel má tedy právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů mu toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel tedy může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Je zákonným právem spotřebitele od smlouvy uzavřené na dálku (například po telefonu) odstoupit. Na druhou stranu pokud spotřebitel zboží, které již bylo doručeno, nepřevezme, může podnikatel požadovat úhradu za poštovné jakožto náhradu škody, která mu vznikla. Podnikatel by měl v takovém případě spotřebiteli vyčíslit skutečnou škodu - tedy skutečné náklady, jež mu zasláním zboží vznikly, pokud žádá o jejich úhradu.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat, údaje jsou smazány.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.