Společnost


Expres inkaso s.r.o.

Počet nahlášených stížností:53
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

92%
8%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#11660Neoprávněné vymáhání nákladů

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.07.2016, před 8 lety

František Stojka

Znění stížnosti

Dobrý den,

asi cca před měsícem jsem byl kontaktován neznámým Callcentrem, že pro mne mají "dárek " (elektrický zubní kartáček, zubní pastu, ústní vodu) v hodnotě 4000,-Kč. za velmi výhodnou cenu 1990,- Kč. Operátorka mluvila dost překotně a naléhala, abych si balíček objednal a pokud nebudu spokojený, mohu ho do 14 dnů vrátit. V tu chvíli jsem s dárkem souhlasil. Po chvíli přemýšlení mi došlo, že těchto pár věcí přeci nemůže stát 1990,-Kč, natož 4000,-Kč. Proto jsem si toto rozhodnutí rozmyslel. Hned druhý den jsem se snažil dovolat na tel. číslo ze kterého mi volali a objednávku zrušit. Telefon byl nedostupný. Jiné spojení jsem neměl, protože při hovoru jsem pořádně neslyšel ani název firmy. Jediné řešení pro mě bylo, danou zásilku nepřevzít a tím jsem předpokládal, že je daná záležitost uzavřena. Při hovoru mě telefonistka neupozornila na placení pohledávek v případě nepřevzetí zásilky.

Dnes mi přišel dopis od společnosti Expres Inkaso, s.r.o., že na základě souhlasných telefonických hovorů, které byly nahrány, vznikly callcentru zbytečné náklady na balné, logistiku, kurýra a telefonisty v souvislosti s nedoručenou zásilkou. Což činí 490,- Kč. Ovšem pokud se rozhodnou nabídky na balíček nakonec využít a zaplatit za něj 1990,- Kč na dobírku, bude tento požadavek stornován.


Produkt

Balíček pro zdravý chrup


Požadované řešení

Zrušení příkazu o zaplacení poštovného.

Vymazání osobních údajů z databáze společnosti nabízející tento produkt.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2016 14:13, před 8 lety

Ustanovení § 1825 občanského zákoníku stanoví, že sjednává-li se smlouva prostřednictvím telefonu, sdělí podnikatel spotřebiteli na začátku hovoru základní údaje o sobě a účel hovoru.

Pokud před doručením zásilky spotřebitel od smlouvy neodstoupí nebo se s prodejcem nedohodne na jejím zrušení, je jeho povinností zásilku se zbožím převzít.

Spotřebitel má tedy právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů mu toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat.

Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel tedy může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.8.2016 15:29, před 8 lety

Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat, údaje jsou smazány.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.8.2016 17:57, před 8 lety


František Stojka

Hodnocení: