Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti MT-nábytek (Exiteria), jsem v dubnu 2016 zakoupila rohovou sedací soupravu, kterou jsem po měsíci reklamovala pro několik vad. Dne 9.5. jsem zaregistrovala reklamaci u společnosti, 10.5. společnost reklamaci potvrdila (prostřednictvím e-mailu) a až 24. května si obchod pro sedačku poslal dopravce. V zákonné lhůtě reklamace vyřízena nebyla, takže jsem 31. den, ode dne odeslání zboží zpět, odstoupila od kupní smlouvy (přesně 24.6.). Měla mi být na účet navrácena částka 13 180,- Kč, nicméně do dnešního dne jsem peníze neobdržela. Společnost neustále slibuje, že peníze pošle "do 14 dní", "nejpozději 29. týden", pak píší, že "urgují účetní oddělení a až budou mít zprávu o odeslání peněz, budou mě informovat". Já už ale na peníze čekám 5 týdnů, což mi přijde nezvykle dlouho vzhledem k tomu, že se jedná o jednoduchý bankovní převod.
Velká rohová sedací souprava Hanrieta
Chci zpátky peníze, které jsem za sedačku zaplatila.
|
Tweet |
Pokud bylo v rámci reklamačního řízení rozhodnuto prodejcem o vyřízení reklamace vrácením zaplacené kupní ceny za reklamovaný výrobek, řídí se čas plnění podle zákonného ustanovení § 1958 odst. 1, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud by spotřebitel neměl s prodávajícím sjednaný konkrétní čas plnění, může jakožto věřitel požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu. Je-li však čas plnění přesně ujednán nebo jinak stanoven, je dlužník (podnikatel) povinen plnit i bez vyzvání.
Pro případ nečinnosti prodejce v souvislosti s vyplacením kupní ceny za reklamovaný výrobek, je možné zaslat prodávajícímu výzvu k plnění dlužné částky. Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně zadržované hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji rozhodně doporučujeme (nejlépe doporučeně s dodejkou). Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se spotřebitel může svého nároku domáhat u soudu.
Pro případ, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Pokud podnikatel prokazatelně nevyřídil uplatněnou reklamaci v zákonem stanovené lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění, porušil svým jednáním zákon o ochraně spotřebitele. Spotřebitelka může v takovém případě podat podnět příslušnému dozorovému orgánu České obchodní inspekci, která je oprávněna za zjištěný správní delikt uložit podnikateli pokutu. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.