Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 11.7. jsem se dozvěděla, že mi nebude doručována celá moje objednáva (z dobropisu v bankovním účtu a poté ještě telefonicky, když jsem volala do obchodu a na dopravce), tak jsem zrušila doručovaní (odmítla převzetí) a napsala odstoupení od smlouvy viz. mail, který mohu poslat. V odpovědi na odstoupení mi psali něco o pokutě za marné doručování (kdyby mi v čas zavolali, že posílají nekompletní dodávku, tak bych to zrušila rovnou - o neúplnosti dodávky jsem se dozvěděla ze svého bankovnictví a pomocí své iniciativy). Doposud mi nepřišel zbytek peníze zpět ani část, jen ten první dobropis. A jelikož zástupce obchodu byl na mé poměry hrubý a není to malá část peněz, nerada bych to nechala na poslední chvilku.
potřeby pro včelaře - úly kompletní včetně vík
Dobrý den,
chci vrátit celou zbývající část peněz dle zákona a ne úpravy co si v obchodě vymysleli mohu poslat i obchodní podmínky (ale v nich jsem nenašla nic jako marné poštovné ba na opak, pokud nedojde zásilka celá, tak jí nemám přebírat - z toho mi plyne, že neúplnu zásilku mohu odmítnout a nenutit dopravce, aby ke mě jezdil)a o tomto obchodu dále neslyšet.
Pokud toto řešení nebude možné, tak bych ráda dostala kontakt na ČOI a právníka, částka není malá, který mi pomůže.
Také bych ráda docílila narovnání obchodních podmínek, pokud nejsou dle zákona, ale to není to hlavní.
A ráda bych dostalo omluvu za chování zástupce obchodu, které mi nepřijde standartní spíše hrubé, ale o to mi teď nejde.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka využila svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebitelce bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybrala dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).
Spotřebitelka prodávajícímu odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Z popisu stížnosti však vyplývá, že se zboží vůbec nedostalo do držby spotřebitelky, ta tak nemohla se zbožím nakládat a způsobit škodu.
Prodávající nemůže spojovat s právem na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní jiné poplatky, než které stanoví zákon. Ustanovení obchodních podmínek, které by tuto povinnost upravovalo, zakládá nerovnováhu práv a povinností v neprospěch spotřebitele a považuje se za nepřiměřené. K nepřiměřenému ujednání se nepřihlíží, ledaže se jej spotřebitelka dovolá.
Hodnocení:
Komentář: Dnes přišel celý zbytek peněz bez snížení za marnou dopravu. Děkuji vám za tuto službu. A doufám, že vaše skvělé služby už nebudu potřebovat. :-)