Společnost


BLUE OCEAN Management s.r.o.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#11668Předražené žárovky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 19 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2016, před 8 lety

Petr Hönigschmied

Znění stížnosti

Vážení.
Dne 4.5.2015jsem podepsal smlouvu s Lama energi.Jako dárek jsem převzal 6ks. žárovek.Vzhledem k faktu,že jsem ani po 10 měsících nevěděl kolik budu platit za plyn a el.energii a po mém marném volání na Lamu,vypověděl jsem smlouvu.Jaké bylo moje překvapení když 19.5.2016 přišla faktura na 3630Kč za dárek(žárovky).Okamžitě jsem reagoval a napsal nesouhlasný dopis na Lamu s tím,že vrátím neporušené žárovky a nebo převedu na jejich účet 1000Kč.Na můj dopis nikdo nereagoval. Právě dnes jsem byl telefonicky vyzván k zaplacení faktury.Ikdyž jsme s manželkou oba invalidé a důchodci tak si myslím,že by měla vládnout slušnost a takové ŠMEJDY právně likvidovat.Nevím zda máme nějakou šanci na úspěch. Petr


Požadované řešení

Požadujeme vyjádření D Testu,zda máme šanci na to,zaplatit jen skutečnou tržní cenu žárovek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2016 08:58, před 8 lety

Dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, zánikem smlouvy zanikají i ostatní smlouvy, které jsou s ní provázané.

Směrnice Evropského parlamentu a Rady o právech spotřebitelů definuje v čl. 2 odst. 15 závislou smlouvu (ve směrnici pojmenována jako doplňková) jako smlouvu, na základě níž získává spotřebitel zboží nebo služby, které souvisejí se smlouvou uzavřenou na dálku nebo smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory, a toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem.

Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.

Závislost smluv spatřujeme v podmíněnosti stanovení ceny zboží na trvání smlouvy s třetí stranou. Mimo to byly smlouvy sjednány ve stejný okamžik a zprostředkování obou smluv zajistil obchodní zástupce jedné společnosti.

Právní jednání se posuzuje podle svého obsahu a má-li být určitým právním jednáním zastřeno jiné právní jednání, posoudí se podle jeho pravé povahy dle § 555 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Jakmile tedy od smlouvy o energiích spotřebitel odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky. Vrátí-li spotřebitel žárovky v neporušeném stavu, částku hradit nemusí. Pokud by spotřebitel žárovky již nemohl vrátit v neporušeném stavu, protože je použil, byl by povinen uhradit pouze cenu žárovek, která byla původně sjednána. Tedy původní zvýhodněnou cenu, která je uvedena na smlouvě.

V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud.

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2017 10:14, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.