Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
reklamoval jsem mobilní telefon APPLE IPHONE 5S 1GB 30/6/2016 číslo reklamace 1641493. Reklamace byla uznána 11/07/2016 a provedena výměna jednotky a předěleno nové IMEI:352054064170641.
Telefon jsem si na pobočce dne 11/07/2016 převzal na prodejně před prodejcem telefon vyzkoušel a zjistil že nenačte simkartu. Proto prodejce vyzkoušel i jeho simkartu, tu také telefon nenačetl vzhledem k tomu ani nedošlo k aktivaci, telefonu a telefon byl okamžitě odeslán zpět na reklamaci s žádostí o odstoupení od kupní smlouvy z důvodu již čtvrté reklamace.
Reklamace byla dne 20/07/2016 zamítnuta cituji:
"zjištěno poškození základní systémové desky. v jehož důsledku se projevuje: Nejde zapnout. Bylo zjištěno elektrické poškození vlivem připojení nespecifikovaného externího zdroje elektrické energie. Celá spodní strana telefonu u konektoru je opálena. Vlivem tohoto zásahu došlo k nevratnému poškození elektrických komponentů systémové desky, kterými procházel zkratový proud.Reklamovaná vada má přímou souvislost s poškozením systémové desky."
Ovšem když jsem telefon dával do reklamace tak nenačetl simkartu ale šel normálně zapnout a navíc stav zařízení je uvedeno běžné opotřebení a žádné že celá spodní strana je opálená. viz vyjádření servisu.
Proto se mnou paní na prodejně sepsala ihned nový reklamační protokol kde popsala svými slovy předchozí průběh reklamace.
Reklamační protokol 21/07/2016 číslo reklamačního protokolu 1645790
Cituji:
"Ihned po převzetí z minulé opravy(ser.list 3418375) byl telefon na prodejně pracovníkem i zákazníkem odzkoušen, ale po zjištění, že nenačte sim byl vypsán nový reklamační protokol a poslán zpět do oprav, tudíž není možné, aby došlo k poškození externím zdrojem el. energie."
Reklamace byla opět zamítnuta. Proto se chci zeptat jak se mohu bránit pokud jsem evidentně dostal poškozený telefon který je nefunkční a navíc v servisu uvádějí jinou závadu než se kterou jsem ho tam posílal.
číslo protokolu 1645790 IPHONE 5S 16GB Imei: 352054064170641
Odstoupení od kupní smlouvy
|
Tweet |
Řešení této situace představuje § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který upravuje škodu na převzaté věci. V tomto případě prodejce převzal od spotřebitele věc k reklamaci a od té chvíle byl odpovědný za to, že s věcí bude nakládáno tak, aby na ni nedošlo ke škodě. Pro účely potvrzení stavu věci v okamžiku předání do reklamace je možné vycházet právě z předávacího protokolu od prodejce, kde by měl být právě stav věci popsán a jeho případné poškození uvedeno. Případně je možné použít i svědeckou výpověď či jakýkoli jiný způsob doložení stavu telefonu při předání. Tato odpovědnost jde z pohledu spotřebitele za prodejcem a náhradu škodu tak bude spotřebitel uplatňovat u něj, nikoli u servisu.
V tuto chvíli je tedy třeba u prodejce uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci, přičemž následnou povinností prodejce je bud uvést věc do předešlého stavu (tedy opravit) anebo pokud to není možné či o to spotřebitel požádá, nahradit vzniklou škodu v penězích. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitel vlastním odhadem (nejlépe odpovídající nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelem a prodejcem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu či v soudním občanskoprávním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.