Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
před pár dny jsem dával reklamovat mobil s požadavkem na odstoupení od smlouvy. Zařízení vykazovalo stejnou vadu jako v předešlých dvou reklamacích a byla již čtvrtá v pořadí. Slečna u přepážky mi vysvětlila, že odstoupit nemůžu, jelikož předchozí tři reklamace nejsou shodné a tak jsem ji vysvětlil, že telefon má vadu a je dokonce i stejná jako ty dvě předchozí. Slečna mi na to řekla, že je stejně nutné zařízení odeslat na servis. Souhlasil jsem a podepsal protokol, který mi dala.
Za dva dny mi přišla SMS, že je zařízení opraveno. Na pobočce mi předávali zařízení a já oznámil, že jsem chtěl odstoupit od smlouvy. Pán mi řekl, že to není možné, že je nutné podat protokol na odstoupení od smlouvy. Vysvětloval jsem mu, že jsem podal žádost na odstoupení od smlouvy a bohužel nevím, jak u nich probíhá odstoupení a nemohu za to, že mi slečna předtím vysvětlila, že se zařízení musí stejně poslat a podepsal jsem protokol na reklamaci, když jsem zřejmě měl podepsat protokol na odstoupení. Stál jsem si za tím, že chci odstoupit od smlouvy. Pán se mi neustále snažil vysvětlovat, že to nelze, vysvětloval mi proč to nelze, ale písemně mi svá slova potvrdit nechtěl. Nakonec mi tedy sepsal protokol na odstoupení od smlouvy s odkazem na čtyři předchozí reklamační protokoly. Podepsal jsem a odešel.
Po čtyřech dnech mi přišlo zamítnutí a na pobočce mi sdělili, že telefon v dané chvíli nevykazoval žádné vady, a proto nelze odstoupit od smlouvy.
To se opravdu potřebuji řídit tím, že musím mít tři závady a na tu čtvrtou odesílat nějaký jejich formulář a modlit se, že mi to uznají? Mám u sebe čtyři protokoly s opravami zařízení, jeden protokol se zamítnutím odstoupení s odkazem na předchozí opravy. Mám tedy právo na odstoupení od smlouvy nebo skutečně v tuhle chvíli musí můj telefon vykazovat už tedy vadu č. 5 a pak až bych tedy mohl žádat od odstoupení?
Apple Iphone 5s 16GB
Odstoupení od kupní smlouvy
|
Tweet |
Žádat odstoupení od smlouvy a vrácení peněžních prostředků je možné v případě, není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě. V praxi to znamená, že pokud je zboží reklamováno 3x pro stejnou vadu a reklamace byly uznané, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Požadovaný způsob vyřízení reklamace je třeba určit při jejím uplatnění. O tomto by měl být spotřebitel řádně poučen prodávajícím (dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele). Pokud spotřebitel nebyl informován o svém právu na odstoupení od kupní smlouvy, jde to k tíži prodávajícího (a to i v případě, pokud k vyřízení reklamace byla určena třetí osoba).
Spotřebitel má tedy nárok odstoupit od smlouvy, a to i přesto, že zboží bylo možné opravit, neboť důvodem pro odstoupení je opakování 3x stejné závady po opravě. V daném případě však spotřebitel musí prokázat, že jako způsob řešení reklamace požadoval odstoupení od smlouvy, ale na základě chybného poučení zaměstnance společnosti tuto volbu neučinil.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu či v soudním občanskoprávním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.