Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#11682Proplacení nákladů na dopravu u uznané reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2016, před 8 lety

Petr Vítek

Znění stížnosti

U společnosti Alza.cz jsme si zakoupili mikrovlnnou troubu, kterou jsme následně reklamovali - na písemný dotaz nám bylo sděleno, že máme troubu dopravit nejlépe do autorizovaného servisu nebo na libovolnou prodejnu - žádná doprava nám nebyla nabídnuta. 30 den po předání na prodejně přišla informace o dobropisování výrobku. Poptávali jsme úhradu dopravného při koupi - odpovědí bylo, že nelze vyhovět, protože "služba byla spotřebována". Takže jsme zaplatili za službu a nemáme nic. To je podle Alzy fér jednání.

Na prodejnu jsme reklamovanou troubu vezli autem - uznávám, že to není nejlevnější řešení a proto jsme chtěli úhradu vynaložených nákladů jen ve výši dopravného, které sama Alza účtuje (to je cca 1/2 prokazatelných nákladů na cestu vlakem, 1/3 cestovních nákladů na cestu automobilem). I to je však problém, protože Alza požaduje scan dokladu, který logicky nemáme. Je to zcela evidentně nevstřícné, obstrukční jednání, kdy firma prodává vadný výrobek a nemá s sobě kus slušnosti se k tomu postavit čelem, kdy zákazník jejich vinou uhradil 2x dopravné a přitom jejich vinou žádný výrobek nemá.


Produkt

Mikrovlnná trouba ECG MTD 2002 white


Požadované řešení

Místo šikanozních obstrukcí férovým řešením by bylo proplatit dopravné při koupi výrobku a automaticky minimální náklady dopravy na reklamaci (upozorňuji, že i podle ceníku České pošty jsme požadovali nižší částku a znovu opakuji, že se jedná o částku, kterou sám prodejce jako dopravné účtuje - 91Kč, pokud to považuje za částku nepřiměřenou, tak sám přiznává, že prodává nepřiměřené dopravné).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2016 10:20, před 8 lety

Dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník má spotřebitel nárok na náhradu nákladů účelně vynaložených při reklamaci. Mezi tyto náklady ovšem nelze řadit náklady na poštovné při koupi věci.

Pokud tedy bude spotřebitel zboží oprávněně reklamovat (reklamace byla uznaná), má právo žádat po prodávajícím účelně vynaložené náklady. Zákon používá pojem účelně vynaložené náklady, což znamená, že prodávající musí uhradit pouze nejlevnější možný způsob dopravy/přepravy jakožto náklad, který by reklamací vznikl. Účelně vynaložené náklady je nutné chápat jako ty nejmenší nutné s přihlédnutím k vzdálenosti pobočky, objemnosti zboží a možnosti náklady snížit.

Pokud by spotřebitel mohl reklamaci zaslat poštou a pokud by poštovné bylo zároveň levnějším nákladem než dopravné autem, potom má prodávající povinnost uhradit náklady maximálně ve výši poštovného. Vždy se totiž hradí ten nejlevější možný náklad, aby byl naplněn zákonný požadavek, že jde o "účelně" vynaložené náklady. Pokud bylo možné zaslat zboží levněji poštou, je prodejce povinen uhradit spotřebiteli pouze část odpovídající ceně poštovného.

Doporučujeme vždy se dohodnout s prodávajícím na způsobu uplatnění reklamace. Jestliže prodávající např. nabídne odvezení zboží zdarma, bude pak oprávněně odmítat uhrazení nákladů na jiný způsob dopravy. Je-li nutné věc dopravit vlastním autem, je třeba použít na vypočtení nákladů předpisy o poskytování cestovních náhrad v pracovněprávních vztazích.

Pokud by mezi spotřebitelem a podnikatelem panoval spor o to, co je v daném případě možné ještě považovat za účelně vynaložené náklady, je možné se pro jeho vyřešení obrátit na soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.7.2016 10:49, před 8 lety


Petr Vítek

Napsal jsem své zkušenosti i na FB profil Alzy a zkopíroval oba zamítavé maily. Najednou všechno jde a v obou případech nám bylo ihned vyhověno. Jen opravdu moc nechápu, proč se to muselo řešit na desetkrát, nepříjemně, nevstřícně. Kdyby to bylo hned, objednáme rovnou novou MW u Alzy a řekneme si "panečku, to je pohoda nakupování" i po tom, co jsme měsíc bez trouby. Takto zůstává jen pachuť toho, že po dobrém a se slušností se u Alzy jen se zlem potážete a raději se začnete poohlížet jinde.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
8.8.2016 18:12, před 8 lety


Petr Vítek

Hodnocení:

Komentář: Slíbená úhrada do 3 pracovních dnů přišla dnes, tedy 9 dnů kalendářních. Jen se potvrdilo, že bylo nutné Alzu donutit i k tomu, co nakonec sama písemně přislíbila.