Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#11686Neuznaná reklamácia

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.07.2016, před 8 lety

Jana Samková

Znění stížnosti

Dobrý deň,
Ako zákazníčka Vášho obchodu Okay so sídlom v Rožňave chcem týmto podať sťažnosť.
Dňa 27.10.2015 som si vo Vašej predajni kúpila mobilný telefón Samsung Galaxy S4 v hodnote 305 €, pričom som si ho aj poistila voči poškodeniu a odcudzeniu sumou 97,60 €.
Po šiestich mesiacoch používania mobilného telefónu sa mi pokazil, čo som hneď oznámila predajni. Dňa 01.07.2016 som ho zaniesla do predajne v Rožňave, kde mi ho vzali na reklamáciu. Po 28 dňoch mi prišla správa aby som si prišla preň, že je reklamácia vybavená.
Na moje počudovanie mi pán v reklamačnej sekcii oznámil, že síce telefón mi vracajú ale nie je funkčný mám si vybaviť ďalší postup, že oni už s tým nič nemajú a urobili všetko čo mali. S takýmto prístupom som vôbec nerátala, a zavolala som si vedúceho predajne, ktorými v tejto veci tiež nijako nepomohol. A keď som si vypýtala knihu sťažností bolo mi oznámené, že v predajni takú knihu nemajú.
Preto sa obraciam na Vás s prosbou o riešenie tejto situácie a prešetrenie postupu Vašich zamestnancov, ktorí podľa môjho názoru neurobili správne keďže mám telefón v záruke, neboli ochotní a jednoducho ma odbili, a ako zákazník mám aj svoje práva a vec, ktorú si zakúpim by som mala aj riadne užívať čo mi nie je umožnené.
Očakávam, že ma budete v danej veci informovať a v čo v najbližšej dobe mi dáte vedieť ako mám postupovať.
Verím, že mojej sťažnosti a žiadosti o prešetrenie veci bude prikladať náležitú pozornosť.

S úctou

Jana Samková


Produkt

Samsung S4 výr. č. 353224/06/291282/8


Požadované řešení

Chcela by som opraviť telefón, alebo aspoň ho vymeniť už aj keby bol lacnejší alebo nie v tej hodnote..predsa len som zaň vyhodila 305 € čo je dosť pre mňa.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2016 11:46, před 8 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170. Reklamaci může tedy prodejce zamítnout, avšak pouze z výše uvedených zákonných důvodů. Zamítavé stanovisko k reklamaci musí být vždy náležitě odůvodněno, aby je spotřebitel mohl za pomoci znalce, popřípadě v soudním řízení rozporovat. Dozor nad plněním povinnosti stanovené v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele (vydání písemného potvrzení o zamítnutí reklamace s odůvodněním) provádí Česká obchodní inspekce.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jelikož zboží bylo zakoupeno před více než 6 měsíci, musela by spotřebitelka v případě soudního sporu prokázat, že zboží bylo při převzetí vadné (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku). Silným a přesvědčivým důkazem, je posudek soudního znalce z oboru.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.8.2016 14:43, před 8 lety

Dobrý den, paní Samková,

ráda bych touto cestou reagovala na Váš příspěvek týkající se reklamace mobilního telefonu Samsung.

Záležitostí se důkladně zabýval náš reklamační specialista ve spolupráci se zodpovědnými manažery.
Úvodem shrnu zjištěné informace o Vámi uplatněné reklamaci: Předmětný mobilní telefon jste reklamovala dne 1. 7. 2016 na prodejně OKAY v Rožnavě s následujícím popisem vady: „nefunguje, rozmazan display“. Výrobek byl poté zaslán na odborné posouzení do autorizovaného servisu, kde byl výrobek podroben diagnostice a bylo vydáno servisní vyjádření s cenovou nabídkou, jelikož bylo zjištěno mechanické poškození. Servisní středisko vyčíslilo opravu na 136,48 €.
K výrobku jste si však zakoupila službu náhodného poškození od společnosti Mondial. V tomto případě byste se měla obrátit na tuto společnost s poklady uplatněné reklamace. Jediná cesta, jak mít bezplatně opravený telefon je tedy oslovit společnost Mondial, u které máte službu sjednánu. Pojištění náhodného poškození se řeší mezi pojišťovatelem a pojištěncem. Prodejna OKAY v tomto případě hraje třetí osobu, které pojišťovatel nemá důvod poskytovat jakékoliv informace.

Pevně věřím, že mé vysvětlení přijmete s pochopením a i přes výše uvedené závěry zůstanete nadále naším spokojeným zákazníkem.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2016 14:30, před 8 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2016 09:35, před 8 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.