Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
čistírnou Dry Clean, s.r.o. v Havířově mně byly dne 23.7.2016 vráceny poškozené svatební šaty. Předávající zaměstnankyně mě na poškození šatů neupozornila. Že jsou šaty poškozené jsem zjistila až 28.7.2016, kdy jsem šaty potřebovala vyfotit a zjistit přesné rozměry pro budoucí prodej.
Byla jsem šokována, je poničená celá horní krajková část šatů a to v rozsahu takovém, že šaty nelze dále použít, či následně prodat – viz. přiložené foto. Řešením by bylo přešití celé horní část, tedy použít úplně novou krajku. Dne 29.7. jsem uplatnila a sepsala se zaměstnankyní reklamaci, s tím, že bude vyřízena do 30 dnů - šaty budou poslány do Olomouce na posouzení odborníkovi. Ráda bych podotkla, že se jedná o šaty šité na zakázku a na míru.
Chtěla bych Vás požádat o radu, jak postupovat při případném zamítnutí reklamace?
Ráda bych šla do čistírny předem připravená.
Řešením bych předpokládala buďto uhrazení faktury za celé šaty, či fakturace za přešití poškozené části šatů.
|
Tweet |
Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá společnost za škodu na věci (tedy i za poškození), kterou převzala od spotřebitelky a která měla být předmětem jejího závazku. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Společnost by se této odpovědnosti zbavila jedině v případě, jestliže by prokázala, že by ke škodě došlo i jinak.
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu. Více informací je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.dtest.cz/clanek-3301/zadost-o-nahradu-skody-zpusobene-cistirnou-na-odevu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.