Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
V srpnu jsem zakoupil tablet Lenovo A1000 v ceně kolem 3.500 Kč a k němu jsem zakoupil i pojištění v případě krádeže (i v rámci Evropy), poškození, atd. Vše na Alza.cz v rámci jednoho nákupu. Na webu inzerovali grafikou i textem že v případě těchto skutečností se o vše postará Alza.cz, stačí je jen informovat, ev. dostavit se na prodejnu.
Na dovolené ve Španělsku mi naneštěstí opravdu tablet ukradli ze zamčené skříňky, dodal jsem fotodokumentaci poničené skříňky, policejní protokoly (3 strany A4 ve španělštině) a lístek z policejní služebny.
Po návratu z dovolené jsem uplaťňoval škodu a požádal jsem o nový tablet, anebo vrácení peněz tak, jak bylo inzerováno.
Po průtazích mi pracovníci Alza.cz sdělili, že musím na své náklady zajistit soudní překlad španělského policejního protokolu do ČJ. To jsem odmítl, protože nic takového nebylo zmíněno ani ve všeobecných podmínkách. Od té doby po několika průtazích Alza.cz na svém vyjádření trvá a všeobecné podmínky se najednou změnili.
Paradoxně kdybych si vlastní neopatrností tablet poškodil, podle podmínek by mi tablet údajně opravili, anebo vyměnili bez větších problémů (snad).
Soudní překlad ze ŠP do ČJ je pro mě zatím nerentabilní, stojí vzhledem k počtu normostran přes 2.000 Kč a nový tablet nyní stojí již necelé 3.000 Kč. Nebylo zmíněno ve všeobecných podmínkách služby v době nákupu (srpen 2013)
Pojištění proti poškození a krádeži k vybraním produktům (zakoupeno spoku s Lenovo A1000F)
Vrácení peněz, anebo nový tablet.
|
Tweet |
Součástí pojistné smlouvy jsou i pojistné podmínky vydané pojistitelem.
Takové pojistné podmínky nelze bez souhlasu pojistníka zpětně měnit dle § 4 odst.4 zákona o pojistné smlouvě.
Tedy pro pojistníka platí pojistné podmínky, které byly platné a účinné v době uzavření pojistné smlouvy.
Pokud v takových pojistných podmínkách nebo ve smlouvě nebyl uveden požadavek překladu případných protokolů do českého jazyka, tak tímto pojistitel nemůže vyplacení plnění podmiňovat.
Dobrý den,
děkuji za Váš podnět.
Vzhledem k faktu, že podmínky pojištění nelze zpětně měnit, tak jak definuje zákon navrhuji celou situaci řešit formou výměny celého zařízení dle skladové dostupnosti nebo vrácením peněz.
V případě, že s tímto navrhovaným řešením souhlasíte, budu Vás následně informovat o dalším postupu v rámci celého případu.
Omlouvám se za komplikace.
S úctou,
Jan Melicherík
Manažer reklamací
Dobrý den,
děkuji za příslib vstřícného přístupu, v tomto případě dám přednost vrácení peněz. Jedná se o POJ13196638. Děkuji.
Tento případ byl uzavřen v naši společnosti 18.11.2013 vystavením dobropisu
Hodnocení: