Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,27.6.2016 jsem zakoupila pračku Whirlpool AWE 55611-pračka vrchem plněná A++,5,5Kg,1100ot/min,bílá. 28.6.2016 mi byla dovezena firmou Toptrans,kterou zajistil prodejce,v rámci koupě,zdarma.Zkontrolovala jsem neporušenost obalu a pračku zaplatila.Ihned jak dopravce odjel jsem pračku rozbalila a zjistila jsem,že je na jedné straně promáčklá.Ihned jsem telefonicky kontaktovala prodejce,kde mi bylo sděleno,ať závadu nafotím a pošlu elektronicky,že se mi ozvou.To jsem udělala,ovšem nikdo mi písemně nepotvrdil přijetí e-mailu.Tak jsem 1.7.2016 napsala a poslala elektronicky oficiální žádost o reklamaci s tím,aby mi písemně potvrdili přijetí.Žádný reklamační protokol jsem dodnes neobdržela.Až 4.7.2016 mi e-mailem napsali,že se domluvili s dodavatelem a že mám kontaktovat přímo servis Whirlpool a poslali odkaz.Napsali mi,že je nutné,abych jim řekla,že poškození bylo v místě umístěného polystyrenu, který byl neporušený a že závada byla zjištěna okamžitě po vybalení.Servisní technik odmítl závadu opravit s tím,že musela vzniknout při dopravě.Osobně prodejci telefonoval a vše jim vysvětlil. 12.7.2016 mi prodejce napsal,abych jim poslala protokol od tohoto technika.To jsem učinila. 14.7.2016 mi napsali,že jim dodavatel odpověděl,že je nutné pračku osadit zpět do komplet originál polystyrenových výztuh a takto pračku ze všech stran nafotit,vždy 1x strana=1x foto + čitelné foto štítku s výrobním číslem z výrobku,+ čitelné foto štítku s výrobním číslem z obalu.To jsem učinila. 20.7.2016 mi potvrdili,že fotografie obdrželi. A 28.7.2016 mi poslali Vyřízení reklamace č.: 74/2016, kde je napsáno:Vaše reklamace se zamítá, jelikož jste zboží převzala bez výhrady a takovéto poškození nemohlo být pod neporušeným obalem.Způsob vyřízení: Zamítnutí, přílohou tohoto dokumentu je odborné posouzení. Žádné odborné posouzení ovšem v e-mailu přiloženo nebylo.Prosím o pomoc, nevím jak dál postupovat.
Whirlpool AWE 55611-pračka vrchem plněná A++,5,5Kg,1100ot/min,bílá.
Výměna zboží nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá za to, že věc při převzetí nemá vady. Pokud se vada projeví v době 6 měsíců od převzetí, má se za to, že byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc vadná nebyla. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit.
Prodávající je povinen spotřebitelce vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení této zákonné povinnosti může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Nebyla-li spotřebitelka se svou reklamací úspěšná, může také podat návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese adr.coi.cz. Podmínkou zahájení mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se spotřebitelce nepodařilo vyřešit spor přímo s prodávajícím.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.