Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 1.7. 2016 jsem uplatňovala reklamaci na notebook Lenovo IdeaPad Z50-70 kupovaný 11.2. 2016 v czc.cz. U notebooku se projevila závada, kdy při běžném kliknutí na touchpad se jeho levé tlačítko propadlo. Při objevení závady byl notebook odeslán ihned na reklamaci, kdy jsem žádala opravu. Reklamace byla zamítnuta z důvodu „Kryt Vašeho zařízení vykazuje stopy poškození. Je možná pouze nezáruční (placená) oprava.“ Notebook jsem nepřevzala, z důvodu nesouhlasu s rozhodnutím reklamace.
Na zákaznickém centru firmy czc.cz jsem žádala o servisní protokol ze servisu, který notebook posuzoval, ale nebyl mi poskytnut. Bylo mi pouze řečeno, že notebook byl poslán do servisu s názvem Medion. Na portálu ARES tato firma dle uvedených údajů nemá oprávnění provádět servisní služby, což se mi zdá divné.
S rozhodnutím reklamace nesouhlasím z důvodu, že se vyskytla vada v prvních šesti měsících od zakoupení produktu. S počítačem jsem zacházela velmi opatrně a vylučuji, že bych s ním nevhodně zacházela. Dle § 616 občanského zákoníku pokud se vada objeví v prvních 6 měsících ode dne nákupu, má se za to, že existovala již v době převzetí věci.
Z výše uvedených důvodů jsem psala na reklamační oddělení firmy czc.cz kde jsem žádala o odstoupení od kupní smlouvy. Vyjádření reklamačního oddělení :Pokud s uvedeným vyjádřením nesouhlasíte, můžete si nechat zhotovit posudek od soudního znalce kdy pokud bude ve Váš prospěch, můžete nám zboží spolu s posudkem zaslat znovu na reklamaci a při akceptaci posudku servisem bude reklamace uznána a posudek proplacen.
Notebok Lenovo IdeaPad Z50-70
Žádám o odstoupení od kupní smlouvy.
Zlepšení komunikačních prostředků ze strany czc.cz ne pouze emailové adresy, ale i možnost komunikace po telefonu a ne kontakt pouze na zákaznickou linku.
|
Tweet |
Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitelky.
Dobrý den paní Svárovská.
Vaši reklamaci posuzoval autorizovaný servis Lenovo pro Evropu - Medion. Byť se "vada" projevila v 6-ti měsících od koupi, byla servisem diagnostikována jako mechanické poškození , na které se záruka nevztahuje. Vzhledem k tomu, že poškození posuzoval autorizovaný servis jakožto 3-tí strana, není důvod požadovat další znalecký posudek z naší strany (toto bylo konzultováno s ČOI). Pokud s vyjádřením servisu nesouhlasíte, doporučuji se obrátit na znalce a nechat vypracovat posudek, který vyjádření servisu vyvrátí.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo
Jelikož zboží bylo reklamováno v prvních šesti měsících od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že zboží vadné nebylo. Zamítnutí reklamace musí být proto řádně a přesvědčivě odůvodněno (odborným, nejlépe znaleckým posudkem). Pokud tak prodávající učinil, ale spotřebitelka s odůvodněním nesouhlasí, má možnost obrátit se na soud. Své tvrzení může podpořit znaleckým posudkem, který by vyvrátil výsledky reklamace.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme ji o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.