Společnost


AWP Solutions ČR a SR, s. r. o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11719Neuznaná reklamace - prodloužená záruka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 15 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.08.2016, před 8 lety

Hana Dohnalová

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na vás s prosbou o prověření správnosti postupu společnosti Mondial Assistance. Dne 7.7.2013 jsme v Planeo elektro zakoupili myčku Beko a po předchozích velmi špatných zkušenostech k ní dokoupili i tzv. prodlouženou záruku, údajně za stejných podmínek a v rozsahu, které kryje zákonná záruka. Po třech letech jsou všechny tři vnitřní koše myčky velmi rezavé, koše nelze polohovat či jejich části sklopit bez rizika, že se v místě proreznutí zcela ulomí. Navíc uvolněná rez zanechává stopy i na nádobí. Horní koš na příbory nelze vysunout, protože vodící lyžiny jsou pod lakem rovněž zrezivělé, nabyly na objemu. Tyto koše jsme v rámci prodloužené záruky reklamovali, reklamace nám nebyla uznána a tím, že se nejedná o poruchu. Dle mého názoru je ale myčka bez košů nefunkční, nelze ji používat. S postojem spol. Mondial Assistance nesouhlasím, stížnost na (ne)vyřízení reklamace jsem podala rovněž u nich s tím, že se vše vysvětlí. Nic se nezměnilo. Volala jsem na ČOI, tak mi poradili, abych se obrátila na vás či přímo na finančního arbitra, že to do pravomoci ČOI nespadá. Prosím o radu, jak dále postupovat, z celého přístupu k reklamaci jsem velmi rozčarovaná. Mohu poskytnou veškeré dokumenty, jako je komunikace se společností Mondial Assistance, kopii smlouvy, vyjádření k reklamaci i fotografie poškozených košů myčky.


Produkt

Myčka BEKO DFN6838, výrobní číslo 13-800398-01


Požadované řešení

Ideálním řešením by byla prostá výměna košů myčky za nové, nepoškozené rzí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.8.2016 13:52, před 8 lety

Pokud byla sjednána smluvní záruka, která jde nad rámec zákonné záruky, bude rozhodné, jaké podmínky byly sjednány. Dle všeobecných pojistných podmínek – prodloužená záruka společnosti Mondial Assistance s.r.o. (dále jen VPP) se za prodlouženou záruku považuje záruka za vady nebo za jakost výrobku po uplynutí záruční doby ve stejném rozsahu jako záruka za vady (odpovědnost prodávajícího) ze zákona nebo záruka za jakost, ke které se prodávající zavázal, pokud není ve VPP stanoveno jinak. Prodloužená záruka se týká vad, které vzniknou nejdříve dnem následujícím po dni, ve kterém uplynula lhůta odpovědnosti za vady ze zákona nebo doba poskytnutá v záruce za jakost (záruční doba, doba použitelnosti) prodávajícím.

Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“). Podle § 616 odst. 2 občanského zákoníku musí mít prodávaná věc jakost a užitné vlastnosti kupní smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. Není-li tomu tak, je věc vadná a spotřebitelka může žádat nápravu. Záruka se však nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Bude tedy záležet také na povaze vady (zda se jedná o skrytou vadu nebo o obvyklé opotřebení).

Pokud společnost pojistnou událost zamítá a písemně náležitě odůvodní, ale spotřebitelka s důvody zamítnutí nesouhlasí, může se ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, ve kterém se bude zabývat povahou vady. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, je nutné se opět obrátit na společnost (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s uplatněním zákonného nároku z odpovědnosti za vady, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem při poskytování pojištění, které není životním pojištěním, je příslušná Česká obchodní inspekce nikoliv finanční arbitr. Je tedy možné obrátit se na Českou obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pusobnost-financniho-arbitra.html a na www.adr.coi.cz.

Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2016 12:18, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, které má možnost případ doplnit o své vyjádření a přílohy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.10.2016 12:50, před 8 lety


Hana Dohnalová

Dobrý den, ani po více než dvou měsících společnost Mondial Assistance k mé stížnosti prostřednictvím Vašich stránek zatím nijak nevyjádřila. Vzhledem k postupující korozi košů a hrozbě odlomení některých částí jsem byla nucena přímo od výrobce objednat koše náhradní, abych myčku vůbec mohla dále používat. Proto nyní nepožaduji jako řešení není výměnu košů, ale zaplacení částky potřebné na nákup košů nových v plné výši.
Jinak dle vyjádření výrobce se na koše vztahuje stejná záruka jako na celou myčku, nejde tedy o "běžné opotřebení", jak se vyjádřila společnost Mondial Assistance.
Pro lepší představu přikládám také fotografie poškozených košů.

S pozdravem
Hana Dohnalová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2017 05:06, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.