Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Těsně před dokončením rekonstrukce bytového jádra (17.6.2016) jsem osobně panu Bakovi, reklamoval stav obkladů, kde jsem poukázal na 10 poškozených obkladům a 5 obkladů špatně říznutých. Pan Bako mě nechal zakoupit náhradní obklady a přislíbil, že výměnu provede do konce následujícího týdne (do 24.6.2016).
Bohužel od Té chvíle pan Bako postupně přestal komunikovat, neodpovídá na telefonáty, nereaguje na SMS správy. Stav obložení nám náležité zdokumentován, stejně jako email který jsem mu zaslal s reklamací. Poslední komunikaci z jeho strany bylo zaslání vyjádření na recenzi na www.nejremeslnici.cz, kde se ovšem ke reklamaci stavu obložení nevyjadřuje.
Do současné chvíle nemám od pana Baka jakékoliv vyjádření ke stavu obložení.
Obložení koupelny
Vzhledem k tomu, že ze strany pana Baka není zájem provést nápravu a nejeví zájem o domluvu (nezvedá telefon, nedopovídá na sms zprávy) požaduji vrácení částky kterou jsem na obložení zaplatil. tj. 10200 Kč.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (rekonstrukce bytového jádra). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitel by v takovém případě mohl po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitel by také měl zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitel od smlouvy odstoupil. Smlouva by se v takovém případě rušila od počátku a zhotovitel je povinen spotřebiteli vrátit peněžní prostředky.
Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.
Byla-li během provádění díla způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.