Společnost


Martin Pálka

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11723Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 14 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.08.2016, před 8 lety

Martin Kabot

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 8.1.2016 jsem zakoupil zářivku Philips, 30W/G13/865/TL-D. Přestala svítit, tak jsem se vydal ji reklamovat. Na prodejně mne odbyli s tím, že reklamaci zamítají s tím, že je vysvícená. I kdyby svítila 10 hodin denně (tj. cca k dnešnímu dni 2000 hodin) nemůže se přece jednat o ztrátu záruky z důvodu opotřebení.


Produkt

Philips, 30W/G13/865/TL-D


Požadované řešení

Uvítal bych výměnu výrobku za nový kus.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2016 13:37, před 8 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Dle § 2167 písm. d) občanského zákoníku se výše uvedené nepoužije, pokud to vyplývá z povahy věci (například nelze uplatnit u rychle se kazícího zboží). Pokud je tedy životnost výrobku kratší než 24 měsíců, není možné po prodávajícím žádat nápravu. Prodávající by měl ale při zamítnutí reklamace důvod zamítnutí řádně objasnit (i na zářivku je možné uplatnit práva z vadného plnění po dobu 24 měsíců, není však možné po prodávajícím žádat nápravu, tam kde to povaha výrobku neumožňuje). Délka životnosti dané zářivky by byla při soudním sporu předmětem dokazování (prostřednictvím např. znaleckého posudku).

Prodávající má povinnost spotřebitele seznámit se zbožím a jeho vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by pak mohl namítat neplatnost kupní smlouvy, neboť byla druhou stranou uvedena v omyl o rozhodující okolnosti.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2017 10:30, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.