Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem na další postup v řešení neuznané reklamace sportovní obuvi mojí dcery. Dne 9.6.2015 jsem v prodejně A3 sport v Ústí nad Labem zakoupil pro dceru sportovní obuv Nike Airmax v ceně 2.390,-Kč. Po několika měsících běžného užívání se odtrhl na levé botě boční šev a v botě se objevila díra. Přes zimu se obuv neužívala, proto jsem dne 13.4.2016 obuv reklamoval v prodejně. Dne 28.4.2016 mi byla reklamace jako neoprávněná zamítnuta. Obrátil jsem se proto na ČOI oddělení mimosoudního vyrovnání, které s prodejcem zahájilo šetření. Výsledkem bylo to, že prodejce si znovu vyžádal obuv k opětovnému posouzení, výsledkem bylo opětovné zamítnutí reklamace. Jelikož se cítím v právu a obuv je dle mého názoru poškozena nekvalitním materiálem (sportovní obuv by měla něco vydržet…) žádám Vás o radu, jak postupovat dále. V příloze zasílám potřebné materiály.
Děkuji a přeji klidný den.
Sportovní obuv Nike Airmax 90 2007 GS, cena 2.390,-Kč
Vrácení kupní částky v plném rozsahu.
|
Tweet |
Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Hodí se ještě doplnit, že při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Jedná-li se o "modní" nebo dokonce "vysoce modní" obuv, tak by měl být spotřebitel na pozoru. Při volbě této obuvi je třeba počítat s řadou omezení jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Pokud si takovou obuv spotřebitel vybere, má prodávající povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které plyne z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.
Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně "modní" obuvi je možné nalézt mimo jiné také na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.