Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V měsíci 9/2015 jsem reklamovala u společnosti SLEVER.CZ 2 ks pobytových voucherů pro 2 osoby na 2 noci v celkové hodnotě 4.000,- Kč. Dle informaci, které mi po telefonu sdělila paní Barbora Švecová ze společnosti slever.cz, majitel pan Kalina zkrachoval a doporučila mi zaslat na jejich e-mail písemnou reklamaci, Reklamaci jsem v měsíci 9/2015 zaslala a dle odpovědi jsem čekala na vyjádření pojišťovny. Vyjáďrení pojišťovny AXA mi bylo sděleno až po mé urgenci v měsíci lednu 2016, s tím, že pojišťovna reklamaci neuznala, neboť neshledala chybu na straně penzionu Valmi. To mi přišlo naprosto absurdní, a tak jsem slečně Švecové napsala další e-mail, na který už mi ani neodpověděla.
Nechápu, jak mohou nabízet neprověřené ubytovací zařízení a dále za ně neručit. Kdybych si pobyt rezervovala pres booking.com, nikdy bych o peníze nepřišla.
Faktem ale zůstává, že peníze, které jsem poslala na bankovní účet společnosti slever.cz, oni dále přeposlali panu Kalinovi, majiteli penzionu Valmi.
1) vrácení zaplacené částky za neuskutečněný pobyt
2) poskytnutí jiného náhradního ubytování v zaplacené ceně
|
Tweet |
V případě, že je pobyt zakoupen přes slevový portál, je zásadní, kdo byl prodejcem a zda slevový portál nebyl pouze zprostředkovatelem. Pokud je portál pouze zprostředkovatelem, jak vyplývá z obchodních podmínek serveru, je třeba nárok skutečně vymáhat po obchodníkovi poskytujícím ubytování.
V případě, že bylo sjednáno pojištění zahrnující tuto situaci, měla by pojišťovna ve sjednané výši škodu nahradit.
V případě, že společnost (rozumí se provozovatel penzionu) podle obchodního rejstříku již neexistuje a nemá právního nástupce, nároku se již nelze domoci. Pokud je prodejce v insolvenci, je třeba se s pohledávkou včas přihlásit do insolvenčního řízení. Obchodní rejstřík je k dispozici na stránkách www.justice.cz, živnostenský pak na stránkách ministerstva průmyslu a obchodu (www.rzp.cz, pokud by provozovatel penzionu byl podnikatelem fyzickou osobou). Dle § 31 odst. 16 živnostenského zákona má podnikatel povinnost nahlásit v případě ukončení činnosti na živnostenském úřadu místo, kde bude možné případné závazky vůči němu vypořádávat. Doporučujeme kontaktovat příslušný živnostenský úřad a informovat se, kde může spotřebitel uplatnit svůj nárok.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.