Společnost


ASICS Austria GmbH - organizační složka

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11729Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 18 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.08.2016, před 8 lety

Marcel Dostal

Znění stížnosti

Dobrý den,
Obracím se na vás se stížností na neoprávněnou reklamaci specializovaných bot určených na běh ASICS Kayano 20. Boty jsem zakoupil v prodejně ASICS Outlet-Praha Štěrboholy, jednalo se o typ jedné z nevyšších řad běhacích bot tohoto výrobce. Zaujalo mě velmi pohodlné nošení, dané měkkým materiálem vnitřku obuvi. Bohužel tento pohodlný materiál se ukázal rovněž velmi náchylným k opotřebování. Po uběhnutí cca 80-100km se prodřely obě paty v podšívce bot. Zboží jsem odnesl do prodejny k reklamaci a bylo mi sděleno, že všechny reklamace u nich prověřuje reklamační znalec. Po 4 týdnech čekání mě prodejna informovala, že reklamace nebyla uznána a přiložila posudek znalce.
V posudku pan znalec zcela šokujícím způsobem zavádí zcela mylnou domněnku, že jsem si boty řádně nezavazoval a v tomto důsledku došlo k nadměrnému opotřebení. Dost dobře si nedokážu představit, jak bych v nezavázané či nedostatečně zavázané obuvi mohl běhat, ani jakým způsobem mohl znalec na takovou teorii vůbec přijít. Mám dokonce za to, že s podobným argumentem zamítá větší množství reklamací, protože text reklamace nese známky vloženého textu, který univerzálně používá u jiných posudků. Vede mě k tomu věta, kde zmiňuje nedostatečnou fixaci levé nohy, přičemž poškozeny byly obě boty.
V prodejně mi při reklamaci sdělili, že společnost ASICS využívá znalce od určité doby, do jisté doby prý byly reklamace s výměnami zboží v pravomoci prodejny. Prodavač se mnou souhlasil že materiál podšívky je opravdu jemný (v porovnání s ostatními řadami běhací obuvi v prodejně), nicméně zastoupení ASICS od určité doby trvá na posouzení každé reklamace znalcem.
Mojí domněnkou je, že se tímto způsobem snaží prodejce maximalizovat své zisky na úkor práv spotřebitelů.
V této věci jsem rovněž podal podnět k přešetření na Českou Obchodní Inspekci.


Produkt

Boty na běh ASICS Kayano 20, art:T3N2N, Vel. 11US


Požadované řešení

Požaduji uznání reklamace a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.8.2016 09:28, před 8 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Není-li ani po předložení znaleckého posudku spor vyřešen, jelikož prodávající předložený znalecký posudek nepovažuje za dostatečně prokazatelný, je možné se svého práva domáhat před soudem. V tomto případě totiž pouze nezávislý soud může rozhodnout, na čí straně leží právo. V takovém případě doporučujeme spotřebiteli vzít si advokáta.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2017 09:18, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.