Společnost


Expres inkaso s.r.o.

Počet nahlášených stížností:53
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

92%
8%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#11730Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

23 hodin 3 minuty

Detail stížnosti

Publikováno
01.08.2016, před 8 lety

Petr Žalský

Znění stížnosti

Asi před měsícem jsem byl telefonicky osloven firmou,která mi nabídla "balíček pro zdravý chrup"za cenu 1990kč.Po všetečných otázkách jsem nakonec se zasláním souhlasil.O případném poplatku za nepřevzetí zásilky nepadlo ani slovo.Ani o jiných smluvních podmínkách.Po telefonátu nevím ani jak se firma jmenuje,v čem podniká a jak ji zpět kontaktovat.Po dohodě s manželkou jsem kurýrovi balíček odmítl.Ten mi sdělil,že to není žádný problém.Proto mě překvapil dopis od společnosti EXPRES INKASO,kde po mě požadují poplatek za kurýra,balné a práci operátora 490kč.Ani s touto společností se nejde nijak kontaktovat.Odmítl jsem přebrat zboží s jehož dodáním jsem souhlasil při uspěchaném hovoru a neměl čas na rozmyšlenou,jak je to pro nás nepotřebné a předražené.Stejně tak nejsem ochoten platit poplatky,na které jsem nebyl předem upozorněn a seznámen se smluvními podmínkami.


Požadované řešení

Žádám o zrušení kupní smlouvy.Zároveň žádám o vymazání mých osobních údajů. Děkuji. Petr Žalský


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.8.2016 09:13, před 8 lety

Občanský zákoník je v případě prodeje s využitím komunikačních prostředků na dálku, typicky telefonu, přísnější než-li u nákupů v obchodě. Na řádné informování spotřebitele před uzavřením smlouvy klade o to větší důraz. Při nesplnění informační povinnosti dle § 1811, § 1820 odst. 1 občanského zákoníku poruší podnikatel nejen občanský zákoník, ale také zákon o ochraně spotřebitele, na jehož dodržování dohlíží dozorový orgán, Česká obchodní inspekce, který může podnikatele pokutovat dle závažnosti až do výše pěti miliónů korun.

Ustanovení § 1825 občanského zákoníku výslovně stanoví, že sjednává-li se smlouva prostřednictvím telefonu, sdělí podnikatel spotřebiteli na začátku hovoru základní údaje o sobě a účel hovoru.

Pokud před doručením zásilky spotřebitel od smlouvy neodstoupí nebo se s prodejcem nedohodne na jejím zrušení, je jeho povinností zásilku se zbožím převzít.

Spotřebitel má tedy právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů mu toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat.

Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel tedy může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.8.2016 09:22, před 8 lety

Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat, údaje jsou smazány.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.8.2016 14:49, před 8 lety


Petr Žalský

Hodnocení:

Komentář: Děkuji za kladné vyřízení této události.Žalsky