Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16. 3. 2016 jsem podepsal podomnímu prodejci podepsal doma Přihlášku k výběrovému řízení/aukci pro domácnosti, kde mi měla společnost Energetické Aukce s.r.o. udělat aukci na energie. Odnesli si všechny moje smlouvy a poslední faktury se stávajícími dodavateli s příslibem, že mi je do měsíce vrátí. Jenže jsem čekal 3 měsíce, kdy už jsem to nevydržel a poslal jim dopis, aby mi vše vrátili zpět. Po tomto dopisu najednou začali zvedat telefony, předtím mi je ani jednou nezvedli a to jsem tam volal skoro ob den. V té přihlášce mě ani ve snu nenapadlo, že podepisuji zplnomocnění, aby za mně vše řešili oni a dokonce i podepisovali smlouvy. Chci však odstoupit od této přihlášky a podotýkám, že jsem podepsal přihlášku bez pokuty. To, že mají na druhé straně papíru napsanou pokutu za odstoupení od přihlášky 3000 Kč za každé odběrné místo, tak to mně nezajímá, protože pod to jsem se jim nepodepsal, takže mám právo odstoupit bez pokuty. Odstoupení jsem učinil z důvodu daných občanským zákoníkem č. 89/2012 Sb., § 1829 odst. 2. Oni však pokutu zaplatit chtějí
Aukce/výběrové řízení na nového dodavatele plynu a elektřiny
Rád bych, aby mně tato společnost nechala v klidu odejít bez pokuty, na kterou stejně ze zákona nemá nárok. Prostě jsem celkově zklamaný jejich jednáním a chci zůstat u svých stávajících dodavatelů.
|
Tweet |
Smluvní pokutu je možné sjednat, musí však být upravena přímo ve smlouvě, kterou spotřebitel podepisuje. Není možné sjednat smluvní pokutu v obchodních podmínkách (dle nálezu Ústavního soudu sp. zn. I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013). K takovému ujednání by se nepřihlíželo.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.