Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobry den přeji, dne 31.7. 2016 jsme měli odletět z letište Catanie do Prahy v uvedeny čas na smlouvě 15:40 a přistání v Praze měl být 18:05.
Zpoždění letu bylo necelých pět hodin místo 18.05 jsme přstali na pražském letišti 22:30 a cestovni zavazadla jsme dostali ve 23:50. Dovolenou a letenky jsme si řádně v plnné výši zaplatili, cestovali jsme s malou dvouletou dcerkou,bylo to pro ni náročné to dlouhé čekaní a navíc nebylo již možné koupit nikde občersvení myslim, že to vyčerpá dospělého natož malé dítě. Žádám o finanční kompenzaci. Děkuji za pochopení Hauerová Andrea
Žádám o finančni kompenzaci.
|
Tweet |
V případě, kdy se jednalo o let v rámci EU s leteckou společností se sídlem v EU, lze žádat kompenzaci.
Formulář nalezne spotřebitel zde http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_cs.htm. Tento formulář je třeba vyplnit, a doručit dopravci, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Výše zmíněný formulář je třeba vyplnit dvakrát a jednu kopii si ponechá spotřebitelka pro svou potřebu.
Práva cestujících v letecké dopravě jsou upravena nařízením ES č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů. Práva plynoucí ze zpoždění letu jsou upravena v čl. 6 nařízení. Jsou vázána na délku trasy a dobu zpoždění.
V případě délky zpoždění o tři hodiny nebo více v případě všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů má dopravce povinnost zajistit cestujícím stravu a občerstvení v rozsahu přiměřeném čekací době (pro lety neuvedené platí čtyři hodiny a více). Dopravce je také povinný zajistit cestujícím uskutečnění 2 telefonních hovorů, případně zaslání elektronické pošty.
Nárok na finanční odškodnění při zpoždění letu dovodil při svém rozhodování Soudní dvůr EU. Tento nárok vzniká, pokud cílové destinace dosáhnete se zpožděním 3 hodiny a více.
Výše odškodnění je také odvislá od délky trasy a nárok na odškodnění nevzniká v případě, že ke zpoždění došlo z důvodu tzv. vyšší moci.
Cestující má nárok na náhradu ve výši:
a) 250 eur u všech letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů;
b) 400 eur u všech letů ve Společenství delších než 1 500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů;
c) 600 eur u všech letů nespadajících pod písmeno a) nebo b).
Stížnost je však nutné adresovat přímo dopravci. V případě, že dopravce neodpoví do 6 týdnů, je možné podat stížnost Úřadu pro civilní letectví, který je dozorovým orgánem pro prosazování povinností vyplývajících z nařízení ES č. 261/2004.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.