Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 16.06.2016 jsem v autobazaru DAVO CAR v Olbramovicích u Votic zakoupil vozidlo VW Transporter 2.5Tdi,4x4,rok výr.2007 naj.177 000 km. Cena jmenovaného vozidla 230 000,-kč.Dne 14.07.2016 na uvedeném vozidla se porouchala spojka nešlo zařadit rychlost.Dne 15.07.2016 jsem kontaktoval prodejce,tento mi uvedl,že jenutné VW přistavit do autobazaru v Olbramovicích. Což jsem učinil 18.07.2016 přes odtahovou službu.Teprve 2.08.2016 došlo k údajné demontáži spojky,s tím že je totálně opotřebovaná (vyhřátý setrvačník spolu s přítlačným kotoučem a obložení spojkové lamely chybí zcela). Od koupě do reklamace jsem s výše uvedeným vozidlem najel 1 802 km. Společnost na elektronickou korespondenci vůbec nereaguje.
Volkswagen Transporter L1H1 2,5 4x4
bezplatná kompletní výměna spojky v rámci reklamace, vrácení hotovosti za kterou byl VW pořízen tj.230 000,-kč
|
Tweet |
Byla-li použitá věc (v tomto případě vozidlo) zakoupena kupujícím, který v právním vztahu vystupuje jako spotřebitel (mimo svou podnikatelskou činnost), a prodávajícím je podnikatel, použijí se ustanovení o prodeji zboží v obchodě.
V takovém případě je kupující oprávněn uplatnit právo z vady (reklamaci), která se vyskytne u této věci, v době dvaceti čtyř měsíců od jejího převzetí. Jelikož se jedná o použitou věc, je možné tuto zákonnou dobu po dohodě stran zkrátit o polovinu, tedy na dvanáct měsíců. Uplatnil-li kupující toto své právo, je prodávající povinen vydat mu písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje (reklamační protokol). Prodávající má dále povinnost potvrdit kupujícímu datum a způsob vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a doby jejího trvání. Zamítl-li prodávající reklamaci, musí tento svůj krok písemně odůvodnit.
Spotřebitel by měl věc nejprve reklamovat a žádat nápravu v podobě opravy věci, nebude-li to možné, má právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat i přiměřenou slevu. Práva z vadného plnění není možné uplatnit na vadu, o které spotřebitel před převzetím věci věděl a byl na ní upozorněn. Jedná-li se o skrytou vadu, je za ní odpovědný prodávající. Doporučujeme uplatnění reklamace prokazatelně písemnou formou a zaslání prostřednictvím pošty doporučeně s dodejkou či alespoň prostřednictvím internetového formuláře, kdy si předem zkopíruje spotřebitel odesílaný obsah a z následující stránky potvrzení o přijetí. Spotřebitel pak bude schopen při uplatnění reklamace prokazatelnou formou prokázat, co bylo obsahem reklamace, a kdy ji uplatnil.
Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od kupní smlouvy odstoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.