Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Přišlo mi finanční vypořádání za předčasné ukončení smlouvy ve výši 8412 Kč. Jsem OSVČ a telefon byl psán na firmu nevím, jestli je 100% pokuty správně. Podle § 63 odst. 1 písmena p) mi nebyla sdělena výše pokuty ani ústně a ani písemně. Dále podle Dle § 63 odst. 8 je výše pokuty v takové výši že by mně to určitě odradilo od ukončení smlouvy. Neinformování o výši pokuty mi připadá velice účelové jistě bych uvažovala o dodržení smlouvy a její výše vlastně ani neumožnuje její ukončení.
snížení částky za finanční vypořádání
|
Tweet |
Pokud stěžovatelka uzavřela smlouvu na IČ (tedy jako podnikatelka, nikoliv jako spotřebitelka), může být za předčasné ukončení smlouvy sankcionována i vyšší smluvní pokutou než je 1/5 součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy. Bude tedy záležet na domluvě stran sporu.
U smluv s podnikateli jakožto účastníky smluvního vztahu pro případ předčasné výpovědi vždy záleží na dohodě smluvních stran, respektive obchodních podmínkách operátora, s nimiž při uzavření smlouvy firemní zákazník projevil souhlas. Všeobecné podmínky operátora stanoví pro případ výpovědi Smlouvy na dobu určitou povinnost zaplatit úhradu, kterou si s Vámi ve Smlouvě Operátor sjednal.
Co se týče peněžité sankce za předčasné ukončení smlouvy, je tedy její výše zákonem omezena pouze ve vztahu ke spotřebiteli. U smlouvy uzavřené s podnikatelem může operátor požadovat odškodnění ujednané ve smlouvě či obchodních podmínkách, přičemž jeho výše může činit i 100% zbývajících měsíčních plnění. V daném případě bude tedy záležet na domluvě stran sporu.
Případně chybně vypočtenou výši odstupného je třeba reklamovat, a pokud operátor reklamaci účastníka na vyúčtování ceny zamítne, je třeba se obrátit na Český telekomunikační úřad. Ten může rozhodnout o oprávněnosti vyúčtovaných částek.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu či v soudním občanskoprávním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.