Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Fit Club byl uzavřen z duvodu "sanitace" nejdříve na týden poté bylo prodlouženo na tři týdny a nyní již termín ani neprodlužují a je stále zavřeno. Telefony nezvedají, na email nereagují. Nikomu nikdo nedal jakoukoliv informaci. Proto se domnívám že celá "sanitace" byl akorát zastírací manávr. Takto poškozených budou desítky možná stovky jelikož club umožnoval pouze členství na základě předplatného. Pri ceně 12000Kč/rok a ještě půl roční platnosti vznikla škoda 6000Kč.
Roční členství ve fit clubu
Žádám vás o radu jak efektivně postupovat abych se domohl vrácení alespoň poměrné částky.
Děkuji.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel zaplatil společnosti peníze za členství na určitý časový úsek, měla by společnost při nemožnosti čerpání předplacených služeb z důvodu na její straně buď peníze vrátit nebo umožnit navštěvovat například jiné z jejích center, pokud je to možné, záleží na oboustranné dohodě smluvních stran.
Dle § 2991 odst. 1 a odst.2 občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) se bezdůvodně obohatí zvláště ten, kdo získá majetkový prospěch např. plněním z právního důvodu, který odpadl. Kdo se na úkor jiného takto obohatí (tedy bez spravedlivého důvodu se obohatí nebo si obohacení ponechá), musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Nereaguje-li poskytovatel služeb na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (WG Fitness Group a.s.
Praha 15, Hostivař, náměstí Přátelství 1518/4). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.