Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
18.4. 2016 jsem u Olimport.cz objednal mobilní telefon LG G2 dle objednávky č.11600447 v ceně 4290Kč. Jejich webové stránky uváděly, že se jedná o tovární repasi - refurbished, proto nízká cena a dodací lhůta může dosáhnout až 60 pracovních dnů. OK, tyto podmínky akceptuji, jinde jsem tento kousek nesehnal - doporučení kamaráda na skvělý mobil. Zboží jsem zaplatil a od té doby čekám na jakékoli vyjádření či dodání zboží.
Přes desítky mailů a doporučený dopis se mi nepodařilo jakkoli firmu kontaktovat a získat jakékoli vyjádření. Kolem 20.6. se na jejich webu objevila zpráva, že vzhledem k velkému množství nevykrytých objednávek a žádostí o zrušení a vrácení peněz budou informovat zákazníky o dalším postupu, protože nedisponují příslušnou hotovostí. Telefony mají vypnuté, web již odstavili, z katalogu firem také již zmizeli - zkrátka se ztratili. Podávám stížnost na ČOI a podnět Policii pro podvodné jednání, nedodání zboží a zadržování peněz. Existuje místo pro připojení se k hromadné žalobě?
mobilní telefon LG G2 32GB, dle objednávky č. 11600447 ze 18.4.2016.
Dodání objednaného a zaplaceného zboží
informace o způsobu dokončení transakce - mám-li ještě čekat nebo je žalovat.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže prodávající zboží nedodá, upozorní jej spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení), a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
České právo nezná institut hromadné žaloby. Za stavu současného právního řádu musí každý spotřebitel podat žalobu sám. Nicméně ve věcech ochrany práv spotřebitelů platí, že výrok pravomocného rozsudku je závazný i pro další osoby oprávněné proti žalovanému, pokud se jedná o tytéž nároky z téže právní skutečnosti. Pokud by tedy soud rozhodl ve prospěch spotřebitele, mohou ostatní oprávnění očekávat stejné rozhodnutí.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu, případně přestupek proti majetku. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající se dopustil trestného činu nebo přestupku, je vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.