Společnost


AirsoftGuns s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11760Nevrácení plné ceny při odstoupení od smlouvy (nákup přes internet)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 13 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.08.2016, před 8 lety

Marek Neduchal

Znění stížnosti

U společnosti AirSoftGuns s.r.o. jsem na stránkách www.airsofguns.cz 15.6.2016 zakoupil 3 položky - Klobouk, Ochrannou masku a Taktické brýle.

19.6.2016 jsem poštou společnosti vrátil Ochrannou masku a požadoval vrátit částku, za kterou jsem masku koupil, tedy 290,- kč.

Společnost mi 28.6.2016 vrátila na účet 250,-kč, tedy o 40kč méně.

1.7.2016 jsem tuto skutečnost emailem rozporoval, ale společnost můj požadavek neuznala s odkazem na Obchodní podmínky, kde se odkazuje na odečet balného ve výši 40,-kč, které mi při nákupu neúčtovali a údajně jsem ho tak dostal jako dárek. V obchodních podmínkách společnosti se hovoří o tom, že při odstoupení od smlouvy musím vrátit i dárky, tedy balné zdarma. V objednávkovém procesu jsem o této skutečnosti nebyl informován, není to uvedeno ani u potvrzení objednávky ani na faktuře.

Naposledy mě pán (jméno jsem si nezapamatoval) ze společnosti telefonicky kontaktoval 19.7.2016 z telefonního čísla +420733124416, zopakoval mi postoj společnosti, který už jsem obdržel emailem a doporučil mi, abych se obrátil na soud, který jako jediný může rozhodnout o oprávněnosti mého požadavku.

Než budu tento spor dále řešit v mezích legislativy ČR, chci společnost požádat o mimosoudní vyrovnání touto cestou, tedy o doplacení 40,-kč jako rozdíl mezi nákupní cenou masky (290,-kč) a vrácenou částkou společností (250,-kč)


Produkt

Ochrannou masku FACE 2G, černá, ACM v hodnotě 290,-kč


Požadované řešení

Od společnosti požaduji vrátit na účet zbývající částku ve výši 40,-kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2016 08:08, před 8 lety

V ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku je zcela jasně uložena podnikateli povinnost vrátit spotřebiteli při odstoupení od smlouvy nejen cenu zboží, ale i náklady na jeho dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Pokud nebylo balné v rámci nákladů na dodání spotřebiteli účtováno, nemusí je podnikatel spotřebiteli vracet ani však zpětně požadovat formou stržení jeho hodnoty z vrácené ceny výrobku. Jednalo by se o formu sankce za využití práva spotřebitele odstoupit od smlouvy.

Kdyby balné zdarma nebylo, tak by jej musel prodejce proplatit spotřebiteli zpět v rámci nákladů na dodání zboží. V tomto případě však dle tvrzení prodejce bylo balné zdarma, proto je spotřebitel nemůže požadovat k proplacení v rámci nákladů na dodání a zároveň prodejce si je nemůže strhnout z vracené částky spotřebiteli.

Popsaná obchodní praktika prodejce by mohla vykazovat znaky klamavého obchodního konání dle § 5 zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Trochu jiná situace může nastat v případě odstoupení od kupní smlouvy pouze ohledně části nakoupeného zboží, za podmínky že poštovné, popřípadě balné bylo deklarováno jako zdarma při objednávce nad určitou hodnotu zboží, lze pak předpokládat, že po spotřebiteli by prodejce mohl chtít uhradit poměrnou část poštovného, popřípadě balného na dodání zboží vzhledem k tomu, že spotřebitel odstupuje pouze od některého zboží a jiné si nechává.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2017 05:30, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.