Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Se společností ČEZ jsem uzavřela smlouvu o odběru plynu s charakterem odběru TOPÍM. Ve svém domě plynem pouze úsporně topím, vodu ohřívám elektřinou. V nedávné době jsem obdržela od společnosti
fakturu s ročním vyúčtováním a zjistila, že bez upozornění a v rozporu se smlouvou byl při vyúčtování použit VYŠŠÍ tarif v charakteru odběru OHŘÍVÁM VODU,protože prý mám malou spotřebu plynu.
Tento postup považuji za poškozující spotřebitele a domnívám se, že se takto společnost neoprávněně obohacuje. Oni považují za logické,
že pokud spotřebitel šetří, je potřeba mu účovat vyšší tarif.
Fakturu jsem reklamovala, v odpovědi výše uvedené ignorovali a vůbec
se k problému nevyjádřili.
tarif domácnost TOPÍM
Docílit přepočítání faktury dle tarifu, který mám ve smlouvě.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel zamýšlí reklamovat vyúčtování elektřiny/plynu, bude třeba nejdříve nahlédnout do smlouvy a obchodních podmínek příslušného dodavatele, kde zpravidla bývají uvedeny podrobnosti o postupu při vyřizování reklamací. Zejména se jedná o informace, kde a jakou formou reklamaci uplatnit a v jaké lhůtě od zjištění závady nebo porušení standardu kvality musí být taková reklamace uplatněna.
Obchodní podmínky dodavatele nesmí být v rozporu s vyhláškami o kvalitě dodávek elektřiny/plynu a služeb v elektroenergetice a plynárenství, které stanoví, že poskytovatel je povinen vyřídit reklamaci vyúčtování zasláním písemného vyřízení reklamace na vyúčtování nebo na nevrácení zaplacených přeplatků nejpozději do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Dodavatel je zároveň povinen vyrovnat rozdíl v platbách způsobený nesprávným vyúčtováním distribuce nebo nesprávným měřením dodávek, a to do 30 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace, je-li reklamace uznána jako oprávněná. Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování distribuce elektřiny poskytuje provozovatel distribuční soustavy zákazníkovi náhradu ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč; u dodávek plynu jde o částky 250 Kč denně, nejvíce však 2500 Kč.
Lze doporučit uplatnit reklamaci vždy písemnou formou – ta zajistí prokazatelnost tvrzení, tedy kdy byla reklamace uplatněna, co bylo jejím obsahem atd. V reklamaci je třeba uvést své identifikační údaje (jméno a příjmení, adresu), údaje reklamované faktury (variabilní symbol, zákaznické číslo, číslo odběrného místa), popřípadě popsat jiné reklamované vady.
Reklamace zpravidla nemá odkladný účinek, to znamená, že je nezbytné fakturu za odebranou energii zaplatit, i když s výší fakturované částky spotřebitel nesouhlasí (v opačném případě riskujete vymáhání dlužné pohledávky s případnými sankcemi).
V případě, že poskytovatel dodávky elektřiny prokazatelně uplatněnou reklamaci vůbec nevyřídí, popřípadě nevyřídí ve výše uvedených lhůtách, má spotřebitel možnost se obrátit na Energetický regulační úřad, který dohlíží nad dodržováním předpisů v oblasti elektroenergetiky, tedy i nad dodržováním standardů dle vyhlášek o kvalitě dodávek elektřiny/plynu a služeb v elektroenergetice a plynárenství.
Společnost ČEZ Zákaznické služby, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.