Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupený telefon přes internet jsme vraceli v ochranné lhůtě 14 dní od zakoupení,telefon nebyl plně funkční. Z ceny kterou jsme zaplatili - 5 995,-Kč nám byla stržena částka 490,-Kč.
Snažila jsem se o navrácení plné částky, ale komunikace s touto firmou je opravdu složitá. Bylo mi sděleno že telefon, že balení neobsahovalo vše.
Mám vše nafoceno co jsme vraceli.
Budu ráda když si ostatní zákazníci dají pozor na tuto firmu.
Balení neobsahovalo vše co bylo inzerováno a ani český návod.
LENOVO VIBE SHOTZ 90-70,
Doplacení 490,-Kč
|
Tweet |
Není přípustné, aby podnikatel spotřebiteli účtoval paušální poplatek za vrácení zboží. I když by takové ustanovení bylo obsaženo v obchodních podmínkách, podle § 1813 ve spojení s § 1814 OZ jsou zakázána ujednání, která umožňují, aby podnikatel nevydal spotřebiteli, co mu spotřebitel vydal i v případě, že spotřebitel smlouvu neuzavře či od ní odstoupí. Požadování paušální částky je zcela v rozporu se zákonem. Doporučujeme požádat prodávajícího aby prokázal náklady, které mu vznikly s vrácením zboží. Pokud nebude schopen žádnou částku prokázat, stržení částky z vrácené ceny zboží je neoprávněné.
Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Snížení hodnoty zboží by musel podnikatel prokázat. Vrácená částka může být tedy ponížena jen v případě, že došlo ke snížení hodnoty zboží v důsledku nesprávného zacházení se zbožím. Jestliže spotřebitel vrátil zboží v pořádku, má právo na vrácení peněz za zboží i za poštovné.
Spotřebitel by měl při převzetí vadného, neúplného zboží jeho stav zdokumentovat, vyfotit, či natočit na kameru tak, aby bylo možné z těchto materiálů prokázat tvrzené skutečnosti, to samé by měl učinit před odesláním vraceného zboží podnikateli zpět, aby se při případném sporu neocitl v důkazní nouzi.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.