Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, jmenuji se Vera Čermáková a 20. 5. 2016 jsem koupila vuz u auto ESA Brno. Cena byla uvedena 85 tisíc a dali mi slevu 1500 Kč za ojete pneu a STK která bude končit.
U podpisu smlouvy jsem se dozvedela, že si musím koupit balíček služeb bez kterého vuz nemohu koupit a zaplatit za prevod vozidla 2800 Kč a že to zaridi vše oni, že bych se v Praze nevyznala. Na víc jsem první týden ztratila SPZ, kterou primontovali oni. Další vydaje a problémy. Řekli mi, že balíček služeb mají všichni, i AAA auto a je to jakoby popkatek za prodej. Byla jsem donucena pokračovat, protože bych přišla o 1000 Kč, které jsem zaplatila za predvedeni jiného vozidla. Místo ceny 83500 uvedené v kupní smlouvě jsem zaplatila 90240. Byla jsem uvedena v omyl nekalymi praktikami.
Děkuji za odpověď Čermáková
Koupě ojeteho vozu
Vraceni peněz
|
Tweet |
Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, má podnikatel dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.
Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.
Není-li doplňková službu zahrnuta v kupní smlouvě, pak se na tuto situaci vztahuje § 1817 občanského zákoníku. Podle tohoto ustanovení nesmí podnikatel po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas.
Vážená paní Čermáková,
Omlouváme se za popisovanou situaci, ke které zřejmě došlo v důsledku nesprávně nebo neúplně poskytnutých informací. Balíček doplňkových služeb je volitelnou položkou a v žádném případě není podmínkou ke koupi vozu. Popis jednotlivých položek této volitelné služby, včetně ceny, je vyvěšen na informačních štítcích jak ve všech provozovnách společnosti Auto ESA, tak i na našich webových stránkách. Nechcete-li tento Balíček doplňkových služeb využívat, nemusíte ho samozřejmě kupovat, aniž by to jakkoliv ovlivnilo cenu prodávaného vozu. Dovolíme si Vás proto požádat o zaslání potřebných informací na adresu reditel@autoesa.cz, kde s Vámi domluvíme způsob a termín vrácení předmětné částky. Omlouváme se za nedorozumění a přejeme pěkný den
Patrik Spurný
Auto ESA
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.