Společnost


ATANAI CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11781Nevrácené příslušenství

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 11 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.08.2016, před 8 lety

Alena Sedláčková

Znění stížnosti

Tento e-shop mě velice zklamal!!! Reklamovala jsem mobilní telefon Apple Iphone 5S. Reklamované zboží jsem zasílala na adresu do Prahy. Balíček se mi vrátil zpátky s tím, že ho firma nebyla schopna ani vyzvednout! Přitom se ptám, jak je to možné? Na webových stránkách mají jasně napsáno, že reklamované zboží mohu zasílat na tuto adresu. Po telefonické domluvě mi bylo vysvětleno, že zboží mám poslat do reklamačního střediska - Hradec Králové. Takže se mi poštovné řádně prodražilo. Ale největší zklamání bylo, když mobilní telefon přišel bez nabíječky, která byla součástí reklamace! Okamžitě jsem se spojila s operátorkou, která mi tvrdila, že jsem nabíječku neposlala. A tím je pro ni věc vyřízena. Jak dokáži, že nabíječka byla opravdu součástí reklamace? Těžko. Je to pro mě velké zklamání, protože jsem nucena si koupit novou a ne za malé peníze. Proto upozorňuji všechny nové zákazníky, aby z tohoto e-shopu raději nic nekupovali. NEDOPORUČUJI!


Produkt

Apple Iphone 5S


Požadované řešení

Vrátit zpět nabíječku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2016 15:09, před 8 lety

Prokáže-li spotřebitel stav výrobku (jeho kompletnost) v době uplatnění reklamace má právo na náhradu škody, která byla ztrátou příslušenství reklamované věci způsobena. Nejedná se o reklamaci, ale o nárok plynoucí z deliktního jednání. Úspěch v daném sporu bude dán převážně úspěšností v otázce dokazování. Doporučujeme proto společnost upozornit na skutečnost, že spotřebitelka odeslala telefon včetně příslušenství a že tato zásilka byla podnikatelem převzata. Tuto skutečnost je vhodné doložit kopií podacího lístku k danému balíku a nejlépe i dodejky.

Ustanovení § 2944 občanského zákoníku stanoví, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak.

Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Za škodu způsobenou zaměstnanci odpovídá vždy podnikatel, se kterým byla smlouvu, jejímž předmětem je poškozená věc, uzavřena.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Doporučujeme žádost o náhradu škody písemně předložit odpovědnému podnikateli s tím, že si spotřebitel nechá převzetí potvrdit na svoje vyhotovení žádosti jejím orazítkováním a podepsáním.

Reklamaci je nutné uplatnit u prodávajícího, protože to on za bezvadnost zboží odpovídá. Prodávající podle zákona musí přijmout reklamaci v kterékoli své prodejně se shodným sortimentem prodávaného zboží. V případě, že nemá takové obchodní prostory, lze reklamaci směřovat na adresu jeho sídla nebo místa podnikání.

Dalším možným subjektem, u kterého je možné uplatnit reklamaci je záruční servis, pokud je v potvrzení o právech ze záruky určen k opravě zboží. Pokyny prodávajícího kontaktovat určený servis je nutné uposlechnout, pokud je servis v místě prodávajícího nebo v místě pro spotřebitele bližším než prodejna.

V případě uznání reklamace, tedy odpovědnosti za vady, je prodávající povinen uhradit náklady spotřebitele, které účelně vynaložil v souvislosti s uplatněním reklamace, v souladu s § 1924 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník. Tyto náklady se vždy určují podle konkrétních okolností a možností, např. ve vztahu k objemnosti zboží.

K vrácení účelně vynaložených nákladů je třeba prodejce prokazatelně (okopírovaným dopisem zaslaným doporučeně s dodejkou), vyzvat. Tento nárok je následně možné vymáhat dalším zákonným postupem, např. prostřednictvím výzvy ve formě předžalobní výzvy, společně se zákonnými úroky z prodlení, a následně návrhem na vydání platebního rozkazu k soudu. Před tímto krokem je ještě možné se obrátit na službu České obchodní inspekce - mimosoudní řešení sporů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2017 05:36, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.