Společnost


Mitášová Ludmila

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11783Žádost o vrácení peněz za reklamovanou objednávku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 15 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
05.08.2016, před 8 lety

Lenka Hrubá

Znění stížnosti

Objednala jsem si zboží u Avonia - Beruška začátkem června 2016, po delší době zboží dorazilo, ale bylo jiné. Po dohodě e-mailem jsem zboží odeslala zpět s tím, že paní Mitášová slíbila vrátit peníze na můj účet. Paní od té doby nekomunikuje, nebere telefon, neodpovídá na e-mail. Peníze nevrátila. Vše lze doložit e-mailovou
dokumentací, včetně dokladu o zaslání zboží z pošty zpět na adresu
paní Mitášové. Až pozdě jsem dohledala reference na zmíněnou paní,
nejsem první, kterou podvedla. Paní dál vesele provozuje zmiňovanou živnost a upředňostňuje platbu předem na svůj účet. Takoví prodejci nemají na internetu co dělat. S paní jsem se snažila domluvit písemně, ovšem komunikace byla pouze jednostranná. Několikrát jsem ji vyzvala, aby chybu napravila a peníze mi vrátila. Bohužel, marně. Zkusila jsem vše, co se dá, paní dál telefon nebere a na e-mail neodpovídá...(Objednávka byla vedena pod číslem 2016192.)
Děkuji za Váš zájem. Lenka Hrubá


Produkt

navrácení peněz za reklamované zboží


Požadované řešení

Navrácení částky 1.204,- za zboží a 117,- Kč za poštovné, které jsem při reklamaci zboží musela zaplatit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2016 15:23, před 8 lety

Pokud bylo v rámci reklamačního řízení rozhodnuto prodejcem o vyřízení reklamace vrácením zaplacené kupní ceny, řídí se čas plnění podle zákonného ustanovení § 1958 odst. 1, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud by spotřebitel neměl s prodávajícím sjednaný konkrétní čas plnění, může jakožto věřitel požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu. Je-li však čas plnění přesně ujednán nebo jinak stanoven, je dlužník (podnikatel) povinen plnit i bez vyzvání.

Pro případ nečinnosti prodejce v souvislosti s vyplacením kupní ceny za reklamovaný výrobek, je možné zaslat prodávajícímu výzvu k plnění dlužné částky. Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně zadržované hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji rozhodně doporučujeme (nejlépe doporučeně s dodejkou). Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se spotřebitel může svého nároku domáhat u soudu.

Pro případ, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2017 15:35, před 8 lety

Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.