Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dňa 8.7.2016 som od kuriéra obdržala a na dobierku zaplatila produkt OptiMaskPro. Hneď na druhý deň som spoločnosti na kontaktný email zaslala žiadosť o vrátenie peňazí aj s kópiou faktúry, kde boli uvedené všetky potrebné údaje. 13.7.16 som Obdržala nasledujúcu odpoveď:
"Vážená pani,
Ďakujeme, že ste nás kontaktovali.
Prosíme Vás, aby ste nám poslali spísanú sťažnosť. Potrebujeme vedieť ako dlho ste náš produkt používali alebo dôvod vrátania tovaru. Taktiež Vás prosíme u udanie vášho celého mena a čísla vašej objednávky.
S pozdravom"
Dodávam, že mail prišiel bez podpisu a žiadali odomňa údaje, ktoré som im formou kópie faktúru zaslala už v prvom maili.
Ja som ešte v ten deň odpísala:
"Prepáčte, ale ozvala som sa druhy den po doruceni tovaru a teda mam pravo odstupit od zmluvy bez udania dovodu.
S pozdravom
Frolkovicova
P.S: dolu je faktura so vsetkymi udajmi ktore potrebujete"
Odvtedy mi neprišla žiadna odpoveď.
OptiMaskPro, bohužiaľ žiadne ďalšie špecifikácie produkt nemá, dokonca aj manuál je iba v angičtine
Moje očakávanie: chcela by som, aby mi boli vrátené peniaze bez toho, aby mi firma komplikovala situáciu tým, že bude žiadať vrátenie tovaru do USA.
|
Tweet |
Dle českého práva platí, že od smluv uzavíraných distančním způsobem (na dálku po internetu, telefonu) lze odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. Po odstoupení od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění do 14 dnů. To znamená, že spotřebitel musí v této lhůtě odeslat zboží zpět prodávajícímu a prodávající je oproti tomu povinen vrátit kupujícímu uhrazené finanční prostředky, a to včetně nákladů na dodání.
Všeobecné obchodní podmínky provozovatele internetového obchodu na webové adrese www.optimaskpro.com/cz_official_vf1/ uvádějí k možnosti vrátit zboží následující informaci: "Požadavky na vrácení peněz budou odeslány emailem na: support@optimaskpro.com."
V tomto případě však bude zřejmě problém s faktickým vymáháním práva, protože společnost se prezentuje jako zahraniční subjekt sídlící v USA, ačkoli se zaměřuje na české spotřebitele a odesílá zboží do ČR. Internetový obchod, proti kterému tato stížnost směřuje, byl Českou obchodní inspekcí zařazen na seznam rizikových eshopů (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/rizikove-e-shopy/), neboť nedodržuje povinnosti ukládané obchodníkům zákonem o ochraně spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.