Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
18.2.2016 jsem v e-shopu alvia.cz koupil telefon Samsung Galaxy Alpha. Jednalo se o repasovaný přístroj, přestože byl na stránkách popsán jako nový. Měl poškrábanou čočku fotoap. a postrádal některé funkce (např. podpora LTE). 29.6.2016 jsem jej reklamoval. 30.7.2016 jsem požádal o odstoupení od kupní smlouvy z důvodu uplynutí lhůty na reklamaci. Napsal jsem prodejci, že nemám zájem o jiný telefon a trvám na vrácení kupní ceny navýšené o náklady na zaslání k reklamaci do 5.8.2016. Alvia mi poslala jiný telefon, přestože jsem je předem upozornil, že jej nehodlám přijmout. Zásilku jsem nepřevzal. Od té doby nemám od e-shopu žádné peníze zpět a jinou zprávu, jak hodlají dál postupovat. Jsem připraven podat trestní oznámení, případně kontaktovat další poškozené. Rád předám emailovou záznam emailové komunikace s e-shopem.
Mobilní telefon Samsung Galaxy Alpha (SM-G850F)
Vrácení peněz by bylo namístě.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Jak rozhodl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, podle něhož přijal-li prodávající od spotřebitele, který jej kontaktoval, věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Pokud bylo takto odstoupeno od smlouvy, ale společnost stále nevrátila spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vážený pane Borovičko,
naprosto nerozumíme Vašemu nařčení, že jsme Vám dodali již použitý a poškrábaný přístroj, když sám píšete, že jste produkt reklamoval až po téměř půl roce. Pokud by škrábance na přístroji byly již v době dodání, proč jste se neozval ihned?
Každopádně to, že na přístroji po 4 měsících používání přestalo fungovat internetové připojení, uznáváme jako možnou výrobní vadu a reklamace Vám byla uznána. Vzhledem k tomu, že se nám podařilo vadu opravit až po 32 dnech, respektujeme Váš požadavek na vrácení peněz, které Vám mimochodem již byly odeslány.
Omlouváme se za několikadenní prodlevu v řešení reklamace, věříme, že vrácení celé částky Vám bylo dostatečnou kompenzací.
S pozdravem
BRD Company s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: