Společnost


General NET Advertising s.r.o.

Počet nahlášených stížností:23
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11793Nevrácení peněz po odstoupení od smlouvy, nulová komunikace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 13 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.08.2016, před 8 lety

Aiia Teimurova

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 15.1.2016 jsem u společnosti Olimport.cz (General NET Advertising s.r.o.) zakoupila telefon Apple Iphone 5S, 32 Gb, iOS 8, šedé barvy v ceně 9190 KČ. Přístroj byl doručen s více jak dvouměsíčním zpožděním. Po krátké době začal přístroj vykazovat závady, kvůli kterým byl odeslán na reklamaci - 24.5.2016. Po navrácení přestroje z opravy jsem zjistila, že závady nebyly odstraněny. Podařilo se mi spojit s p. Krejčím a dohodli jsme se na odstoupení od smlouvy z důvodu opakujících se oprav. Žádost byla odeslána včetně telefonu přesně dle pokynů p. Krejčího a to 20.6.2016. K navrácení peněz ale nedošlo. Od té doby nelze společnost nijak kontaktovat. Nejde se dovolat, na mail nereagují. Panu Krejčímu jsme již odeslali předžalobní výzvu avšak nevím, zda to k něčemu povede.

Můžete mi prosím poradit, jaké jsou další možnosti řešení tohoto problému?


Produkt

Apple iPhone 5S, 32Gb, iOS8 - šedý


Požadované řešení

Okamžité navrácení peněz na účet uvedený v objednávce, odstoupení od smlouvy či předžalobní výzvě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2016 07:47, před 8 lety

Pokud bylo v rámci reklamačního řízení rozhodnuto prodejcem o vyřízení reklamace vrácením zaplacené kupní ceny za reklamovaný výrobek, řídí se čas plnění podle zákonného ustanovení § 1958 odst. 1, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud by spotřebitel neměl s prodávajícím sjednaný konkrétní čas plnění, může jakožto věřitel požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu. Je-li však čas plnění přesně ujednán nebo jinak stanoven, je dlužník (podnikatel) povinen plnit i bez vyzvání.

Pro případ nečinnosti prodejce v souvislosti s vyplacením kupní ceny za reklamovaný výrobek, je možné zaslat prodávajícímu výzvu k plnění dlužné částky. Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně zadržované hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji rozhodně doporučujeme (nejlépe doporučeně s dodejkou). Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se spotřebitel může svého nároku domáhat u soudu.

Pro případ, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů. V případě neplnění ze strany podnikatele doporučujeme obrátit se na některého z advokátů a poradit se, zda společnost žalovat u soukromoprávního soudu. Advokáta si pro tento případ může spotřebitel vybrat z databáze na stránkách www.dtest.cz/advokati. Soukromoprávní spory se řeší typicky podáním žaloby k příslušnému soudu

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se rovněž na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2017 15:03, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.