Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den dne 19.3.2016 jsem na stránkách www.Olimport.cz objednal zboží v hodnotě 14.380,-Kč (1 x iPhone5s 64MB a 1 x LG G3, 32GB). Objednávka 11600344. Odstoupil jsem od smlouvy a žádal jsem vrácení peněz.
Došel mail 13.6.2016
"storno Vaší objednávky a s tím související vrácení Vámi zaplacené kupní
ceny je evidováno v našem systému.
Vámi zaplacená kupí cena Vám bude dle Vašeho požadavku vrácena zpět na
Váš bankovní účet - v současné době pracujeme na zajištění pokrytí všech
žádostí o vrácení kupní ceny z důvodu dlouhých dodacích lhůt u některých
objednávek.
Platbu, resp. navrácení Vámi zaplacené kupní ceny očekávejte prosím v
průběhu následujících pracovních dnů.
Dodnes nekomunikují a nevím si rady.
iPhone5s 64MB a LG G3, 32GB / D855
Dle hodnocení všech klientů, že zboží je nekvalitní, preferuji vrácení pěněz zpět. Pak nebudu muset řešit reklamace s tímto obchodem.
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od smlouvy, ruší se smlouva od počátku a společnost je povinna spotřebiteli vydat přijaté peněžní prostředky. Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, kterou jí spotřebitel stanovil, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou v obchodním rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (dle § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.