Počet nahlášených stížností: | 469 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 11 |
Dne 5.8.2016 jsem v prodejně TESCO Mohelnice zakoupila počítačovou hry GTA 5( hra se skládá ze 7. disků) v ceně 649 KČ. Při instalaci hry jsem zjistila ,že je vadný disk 5(nefunkční). Dne 7.8.2016 jsem šla reklamovat hru na pobočku TESCO Mohelnice. Bylo my na informacích sděleno že se reklamace na PC hry nevztahuje , víc se semnou personál nebavil , myslím si že jsem na tuto věc měla být upozorněna při prodeji což se nestalo. Největší zklamání měl můj vnouček ,protože jsem mu tuto hru darovala k narozeninám. Myslím si ,že by se prodejna TESCO měla nad sebou zamyslet. Jsem důchodkyně a vím že 649 KČ pro mně znamená vydání. Doufám ,že mojí stížnost vyřídíte kladně. Jsem stálou zákaznicí TESCO a nikdy bych si nemyslela ,že se v TESCO zklamu. ď
Marie Štorková
Vadné CD disk.
Reklamace
|
Tweet |
Není pravdou, že by PC hry nebylo možno reklamovat, jelikož je to spotřební zboží. Na spotřební zboží je dle ustanovení § 2165 občanského zákoníku dvacet čtyři měsíců od převzetí zboží. Dle ustanovení § 2172 občanského zákoníku se práva z vady uplatňují u prodávajícího u kterého byla věc zakoupena.
Navíc platí dle ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku že, projeví li se vada do šesti měsíců od převzetí, má se za to, že byla vadná již v okamžiku převzetí.
Pokud tedy hra vykazuje vady, lze ji reklamovat. Je dobré vady vytknout prodávajícímu a do reklamačního protokolu uvést, jakým způsobem si spotřebitel přeje reklamaci vyřídit.
Dle ustanovení § 2169 občanského zákoníku lze žádat i dodání nové věci bez vad, není li to vzhledem k povaze vady neúměrné.
Náklady reklamace, například poštovné, lze požadovat po prodejci z titulu účelně vynaložených nákladů, souvisejících s uplatněním reklamace.
Prodávající je dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění uvedených povinností je správním deliktem a prodávajícímu může být uložena pokuta ze strany České obchodní inspekce.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.