Společnost


Shoebox CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

20%
80%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#11806Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 12 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.08.2016, před 8 lety

Martin Slavev

Znění stížnosti

Pravý i levý pár bot je na patě velice nepohodlný, vrchní lem dře o patu a achilovku, po 20min nošení dochází k velkým puchýřům a znemožňuje chůzi. Vše jsem konzultoval s obuvníkem který po přeměření sklonu paty konstatoval nevyhovující úhel a opravu nedoporučil z důvodu možného prasknutí boty. Reklamace neuznána ale boty nosit ani opravit bohužel nelze :(
Prosím o názor a radu
Děkuji

S pozdravem Martin Slavev


Produkt

SAP kod : A18IH-WHT-44 , Brand : TBL , VYCHÁZKOVÁ OBUV ,Název zboží : NEWPORT BAY,44 , KUPNÍ CENA 1250 czk.


Požadované řešení

Vzhledem k tomu že jsem boty měl na noze 20min a jsou úplně bez poškození, známek použití, jsem požadoval vrácení peněz. Obuvník odmítl botu opravit a jiné boty jsem si v obchodě nevybral, zvolil jsem tedy vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.8.2016 15:06, před 8 lety

Je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten stanoví, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze, odůvodnění by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že reklamovaná vada nebyla přítomná na zboží při převzetí (v té době se mohlo jednat o skrytou závadu, která se užíváním projevila) a navíc se musí vztahovat k reklamované vadě.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Bude-li však prodávající trvat na zamítnutí reklamace, může se spotřebitel sám rozhodnout, že si nechá zpracovat znalecký posudek. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.8.2016 09:45, před 8 lety

Dobrý den,
jelikož se jednalo o obuv nenošenou a bez známek užívání, byla spotřebiteli nabídnuta na prodejně výměna předmětného páru obuvi za jakýkoli jiný výrobek, neboť k vrácení kupní ceny v tomto případě nebyly naplněny zákonné předpoklady (jedná se o zboží zakoupené v kamenné prodejně).
Spotřebitel však požadoval vrácení kupní ceny (což dle obchodních podmínek prodejce i relevantních právních norem v tomto případě není možné), proto zvolil cestu reklamace s reklamovanou závadou "Nepohodlnost". Při provedení odborné expertízy nebyly na předmětné obuvi nalezeny jakékoli výrobní, konstrukční či materiálové vady. Z výše uvedených důvodů byla tedy reklamace zamítnuta jako neoprávněná, neboť se dle zjištění prodejce domnívá, že se jedná o obuv bezvadnou.

Děkujeme za pochopení a omlouváme se za případné způsobené komplikace.
Shoebox CZ s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.8.2016 18:10, před 8 lety


Martin Slavev

Dobrý den,

děkuji za vaší reakci. Jsem Vaším dlouholetým zákazníkem a obuv u Vás nakupuji pravidelně, doposud jsem nebyl nucen uplatnit reklamaci.

Při prodeji byl personál velice vstřícný ale při reklamaci už tomu tak nebylo. Na prodejně mi výměna zboží nabídnuta nebyla, jen reklamace s tím, že dle posouzení mám nárok na vrácení peněz nebo výměnu zboží, ale po zamítnutí mi bylo oznámeno jen to, že dál nemám na nic nárok. U celého problému byl i svědek, který vše může potvrdit.
Věřím že najdeme společné řešení a nebudu problém muset dál složitě řešit a podnikat daší kroky.

Jste solidní firma která si jistě zákazníků váží a snaží se vždy o jejich maximální spokojenost.

Děkuji

S pozdravem

Martin Slavev

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2017 14:39, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.