Počet nahlášených stížností: | 123 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamoval jsem obuv dne 7.8.2016 ve Zlíně na Čepkově. Boty jsem zakoupil v lednu 2016. Obuv je neopotřebovaná, používaná nepravidelně cca 3 měsíce. Na pravé botě praskla podrážka v oblasti paty, pata se propadá, do boty zatéká. Totéž se začíná dělat i na levé botě. Jednoznačně jde o vadný výrobek. Boty vypadají úplně jako nové, nenošené. Bylo mi řečeno, že jsem si toto způsobil sám opotřebením při nošení. O podrážku se mám starat sám, boty nemám nosit každý den. A nebo si mám jít koupit jiné dražší boty do jiného obchodu, aby se mi to nestalo. Protestoval jsem, ale na místě neuspěl. Doma jsem vše nafotil a podal stížnost na ČOI. Kontaktoval jsem zákaznický e-mail Deichmannu. Tam mě paní slušně odpálkovala, že moje záležitost přešetřila i oblastní vedoucí obchodu a ta se zamítnutím reklamace souhlasí. Při dalším kontaktu a snaze o vyjádření ze strany Deichmannu paní ukončila komunikaci. Nehodlám se smířit s touto situací. Nejde mi o těch pár stokorun, ale o princip. O to, že výrobek je zmetek a vinu hází firma na zákazníka.
pánská vycházková obuv Memphis 13116261/46
Požaduji odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny za obuv.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí.
Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.
"V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme."
Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.