Počet nahlášených stížností: | 649 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 1 |
V roce 2014 došlo k řízení o uhrazení dlužné částky a soudních poplatků vzniklé společnosti T-mobile. Při prvním obeslání ČTU jsem kontaktovala úřad a dohodla se na uhrazení dluhu.ČTU mě obeslal s novým vyměřením a částkami které je potřeba uhradit,byla jsem upozorněna ,že částka je ponížena o smluvní pokutu z posledního zúčtovacího období .Částka byla uhrazena a žila jsem dva roky v domnění ,že závazek vůči společnosti T-mobile je uhrazen.
Je červen 2016 a ve schránce další dopis od advokáta společnosti T- mobile že je potřeba uhradit dlužnou částku 3500,Vše uhrazeno, ikdyž už jsem měla zlost,to nekončí .Po kontaktování call centra T-mobile zjišťuji že mi stále běží smluvní pokuta za poslední zúčtovací období i přes to že onu čásku ČTU z mého dluhu vyňal a vrátil zpět T-mobile .Již jsou to Dva měsíce od zaplacení dluhu 3500 a T-mobil stále mlčí o smluvní pokutě která stále narůstá,již je to 1583kc pokud neuhradím do 10 dnů bude narůstat a podotýkám,že o této částce jsem se dozvěděla náhodou a nebyla jsme na ní společností T -mobile upozorněna,,,proti této částce chci vznést odpor prosím o pomoc ,veškerou dokumentaci ke sporu dodám.
proti této částce chci vznést odpor prosím o pomoc ,veškerou dokumentaci ke sporu dodám.
|
Tweet |
Byla-li smlouva uzavřena mezi společností a spotřebitelem, není možné sjednat smluvní pokutu v obchodních podmínkách. K takovému ujednání by se nepřihlíželo. Smluvní pokuta musí být upravena přímo ve smlouvě, kterou spotřebitel podepisuje.
Ústavní soud smluvní pokuty v obchodních podmínkách zakázal. Tedy co se týče smluvní pokuty sjednané v obchodních podmínkách, ta je dle rozhodnutí Ústavního soudu ze dne 11.11.2013 neplatná. Smluvní pokuta je sankce za porušení smluvní povinnosti. Platně sjednaná smluvní pokuta by musela být součástí smlouvy hlavní.
Pokud spotřebitel s vyměřenou pokutou (sankcí) nesouhlasí, doporučujeme mu uplatnit její reklamaci, popřípadě se následně s námitkou proti vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad. Podání reklamace nemá odkladný účinek. Je rovněž možné podat žádost na Český telekomunikační úřad, aby rozhodl, že podání reklamace má odkladný účinek. Toto vyjádření je pak závazné i pro operátora.
Doporučujeme však uplatnit reklamaci vyúčtování prokazatelnou formou, tedy písemně prostřednictvím pošty doporučeně s dodejkou anebo alespoň prostřednictvím internetového formuláře, kdy si spotřebitel zkopíruje odesílaný obsah a potvrzení o přijetí, a to z důvodu následné možnosti spotřebitele prokázat, co bylo obsahem reklamace a kdy ji uplatnil.
Ze zákona vyplývá, že reklamaci je nutné uplatnit bezodkladně, nejpozději však do dvou měsíců ode dne obdržení vyúčtování, nedostává-li spotřebitel vyúčtování, pak ode dne poskytnutí služby, jinak toto právo zaniká. V uvedené lhůtě musí poskytovatel služby reklamaci obdržet.
Operátor je povinen reklamaci vyřídit do jednoho měsíce, je-li nutná součinnost zahraničního provozovatele, pak platí lhůta dvouměsíční. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případný spor by mohl být řešen pouze před Českým telekomunikačním úřadem, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.